خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

انتشار ۸۴۱ عنوان کتاب سال گذشته در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۳۷۵

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به انتشار ۸۴۱ عنوان کتاب طی سال گذشته در این استان، گفت: در مقایسه با سال قبل تر شاهد رشد ۲۲ درصدی هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به رشد ۲۲ درصدی عناوین کتاب منتشر شده در استان گیلان طی سال گذشته، اظهار کرد: ۸۴۱ عنوان کتاب سال ۹۸ در گیلان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این آمار در سال قبل تر ۶۸۷ عنوان کتاب بوده است، گفت: تعداد کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار نسخه بوده که از این تعداد ۷۶۰ عنوان تألیفی و ۸۱ عنوان نیز ترجمه بوده است.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه ۶۶۸ عنوان کتاب منتشر شده در سال گذشته چاپ نخست بوده اند، گفت: از مجموع ۱۸۷ ناشر دارای مجوز فعالیت در استان گیلان ۶۰ ناشر در فعال هستند.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۹۸۵ مؤلف اعم از بانوان و آقایان است، گفت: در سال گذشته ۹۰۴ مورد تقاضای مجوز نشر در استان داشتیم که از این تعداد ۸۹۹ مورد صادر شد که با رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل تر همراه بوده است.

فاصلی در ادامه به برخی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب در سال گذشته نیز اشاره و با بیان اینکه سال ۹۸ پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان با فرودش ۲۵ میلیارد ریال برگزار شد، افزود: در سال گذشته ۸۱ مورد نمایشگاه کتاب در سراسر استان گیلان برپا شد که ۱۵۸ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز