خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

فعالیت ۱۸۰ کارخانه چای در استان‌های شمالی/ اعلام آمادگی ۳۰ کارخانه برای خرید برگ سبز چای

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۳۷۲

رئیس سازمان چای کشور به فعالیت ۱۸۰ کارخانه چای در استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ کارخانه برای خرید برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، حبیب جهانساز به فعالیت ۱۸۰ کارخانه چای در استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ کارخانه برای خرید برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه این کارخانه‌های با در استان‌های گیلان و مازندران با سازمان چای قرار داد خرید برگ سبز چای را امضا کرده اند، گفت: این اقدام تا زمان برداشت برگ سبز چای در چین بهاره ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به برداشت بهاره برگ سبز چای از باغات چای شمال کشور از هفته اول اردیبهشت ماه در صورت مساعد بودن شرایط جوی آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی شده در این مرحله ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران برداشت شود.

وی در ادامه به تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم برگ سبز چای درجه یک و دو به ترتیب ۲۷.۷ و ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جهانساز ادامه داد: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو، ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از چایکاران خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را در زمان چیدن برگ چای رعایت کنند.

لازم به ذکر است، بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران امسال از ۲۵ هزار هکتار باغ برگ سبز چای برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز