خبرگزاری کار ایران

حسینی خبر داد:

کارخانه‌هایی که موقتا تولید نمی‌کنند باید حقوق کارگران خود را بپردازند/ اعلام فهرست مشاغل آسیب‌پذیر از کرونا/ تشریح جزئیات مشمولان بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۱۱۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: کارخانه هایی که موقتا خودشان به تولید نمی‌پردازند باید حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میر احد حسینی، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، صاحبان مشاغلی که کار خود را از دست داده اند مطابق آن بیمه شدگان مشمول، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری می توانند در سامانه الکترونیکی ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی های غیر دولتی نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: بیمه بیکاری مشمول کسانی است که ۳ درصد از حقوق آنها برای بیمه بیکاری کسر می شود.

وی تشریح کرد: واحدهای اجرایی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان با حذف مراحل حضور غیاب و بازرسی احراز اشتغال تا پایان اردیبهشت ماه به مدت سه ماه نسبت به پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمولین اقدام خواهد کرد.

حسینی فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا را به شرح زیر اعلام کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت،مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی شامل بیمه بیکاری می شوند.

حسینی در ادامه گفت: فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه بقیه واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت کنند، اذعان کرد:  هفته گذشته طی جلسه ای مقرر شد تمام واحدهای تولیدی با رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی به اشتغال خود ادامه داده و مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: بنابراین کارگران واحدهای های تولیدی بزرگ صنعتی باید در کارگاه های خود به اشتغال بپردازند، چون دولت آنها را تعطیل اعلام نکرده است و بیمه بیکاری شامل آنها نمی شود.

وی گفت: دولت به ازای هر کارگر برای کارخانه های تولیدی، ۶ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است ولی فعلا دستور العمل پرداخت تسهیلات ابلاغ نشده است، اگر کارخانه ای تعدیل نیرو نکند و کارگران خود را حفظ کند می تواند از این تسهیلات استفاده کند و کارخانه هایی که موقتا خودشان به تولید نمی پردازند باید حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز