خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

استفاده از ساختارهای سنتی و مدرن برای مقابله با کرونا/ کووید 19 پدیده‌ای ناشناخته است و ابعاد آن هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۲۴

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با کرونا در کنار ساختارهای سنتی و کمک گرفتن از نیروهای مردمی از ساختارهای مدرن هرگز دور نبوده ایم.

 ‌به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی کرونا نباید نادیده گرفته شود و اگر سلامتی نباشد، کسب و کار فایده ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، ‌گفت: هر مرکز سلامت در استان ۲۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است و زیر ساخت های لازم برای درمان را در استان تامین کرده ایم و نگرانی از بابت پشتیبانی نداریم. متاسفانه موضوع کرونا یک پدیده ناشناخته است و ابعاد آن هنوز مشخص نیست.  

پورمحمدی با اشاره به اینکه نباید تنها جنبه های مثبت را در موضوع کرونا دید و کاستی ها را نیز باید گفت، ‌افزود: نقدها باید واقع بینانه و منصفانه باشد،صمیمانه در مقابل مردم سر تعظیم فرود می آورم چون که همدلی و همراهی مردم در این مدت بسیار خوب بوده است.

پورمحمدی اضافه کرد: هرگونه اقدام در خصوص ویروس کرونا، تابع اختیارات و دستورات کشوری است و در شرایط بحرانی، هر کس نمی‌تواند برای خود تصمیم جداگانه بگیرد و در ستاد استانی مقابله با کرونا، ۲ کمیته علمی و مطالعات در حوزه های درمان و بهداشت و فناوری های نوین اضافه کرده ایم.

‌وی ادامه داد: باید ‌راهبردهایی برای عبور از بحران طراحی و متناسب با شرایط، زیر ساخت ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص رونق تولید و ایجاد اشتغال در سال ٩٨ گفت: ‌از نظر توسعه واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید در کشور، رتبه اول و دوم را داشتیم ‌و در حوزه تولید، خیلی از موانع را برداشته ایم و برای رسیدن به سر منزل مقصود هنوز در استان فاصله داریم.

‌وی همچنین در خصوص راه های تحقق جهش تولید، اظهار کرد: ‌جهش تولید چرخه صنعت و تولید را روان تر خواهد کرد و باید شعار سال به گفتمان و عزم عمومی تبدیل شودو  جهش تولید، ادامه سیاست های رونق تولید با انتظاری فراتر است. 

وی ‌با اشاره به اینکه اقتصاد ‌آذربایجان شرقی در اختیار بخش خصوصی است، تاکید کرد: صنعت ما باید به سمت دانش بنیان حرکت و با دانش روز پوست اندازی کند وزمان آن ‌فرا رسیده است که هر واحد تولیدی به آسیب شناسی و ظرفیت شناسی خود بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز