خبرگزاری کار ایران

برای دریافت مطالبات صنفی صورت گرفت؛

شکایت کارگران بیکار شده‌ کنتورسازی ایران به اداره کار شهرستان البرز

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۸۸۹

برخی منابع کارگری از طرح شکایت کارگران بیکار شده کارخانه کنتورسازی ایران به اداره کار شهرستان البرز قزوین خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کارگران بیکار شده‌ی شرکت کنتورسازی ایران که بعد از تعطیلات رسمی نوروز امسال به دلیل حفظ سلامتی کارگران با تصمیم کارفرما فعالیت ندارند، طی روزهای گذشته با طرح شکایت در اداره کار شهرستان البرز در قزوین، پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

این کارگران که بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند، یادآور شدند: خواسته ما این است که بتوانیم در کار سابق خود مشغول کار شویم و برای همین تصمیم گرفتیم تا از کمک مراجع قانونی استفاده کنیم.

به گفته کارگران شاغل در کارخانه، در این کارخانه بزرگ کنتورسازی در حال حاضر ۱۳۰ کارگر مشغول به کار هستند که با وجود ماه‌ها مزد معوقه به دلیل متوقف شدن فعالیت خطوط تولیدی کارخانه به دلیل کرونا ویروس، کاری برای انجام ندارند.

این کارگران اظهار داشتند: در حال حاضر که اکثر واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت تولیدی کرده‌اند، انتظار داریم شرکت کنتورسازی نیز به فعالیت تولیدی خود همانند گذشته ادامه دهد.

کارگران درباره مطالبات معوقه مزدی خود نیز گفتند: مطالبات مزدی کارگران شاغل در کارخانه شامل ۲۵ ماه حقوق سالهای ۹۵ تا ۹۸ است که در خصوص پرداخت این مطالبات از مراجع قضایی حکم دریافت کرده‌ایم. سال گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان از این مطالبات به کارگران پرداخت شد اما هنوز حقوق ماه‌های بهمن و اسفند ماه سال ۹۸ را به همراه عیدی و پاداش طلبکاریم.

آنها گفتند: شرایط تولید در این واحد کنتورسازی بسیار خوب است اما کارفرما با بهانه کردن کرونا ویروس، قصد تعطیلی دائمی این واحد بزرگ تولیدی و بیکاری کارگران را دارد.

به گفته کارگران؛ در حال حاضر این واحد تولیدی حدود ۲۰۰ هزار قطعه برد در گمرک دارد که کفاف دو سال تولید کنتور را می‌دهد و در انبار کارخانه نیز حدود ۲۰ هزار قطعات تولید کنتور وجود دارد که بیش از دو ماه به صورت مداوم می‌توان کنتور تولید کرد.

کارگران درباره دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز گفتند: در حالی کارفرما اصرار به دریافت مقرری بیمه بیکاری کارگران دارد که امکان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به دلیل تعویق ۶ ماهه در پرداخت حق بیمه وجود ندارد.

طبق اظهارات کارگران؛ دریافت مقرری بیمه بیکاری به سوابق بازنشستگی اکثر کارگران شاغل در این واحد تولیدی که حدود ۲۰ سال سابقه کار در شرف بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند، لطمه وارد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز