خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبر داد:

۲۰ هزار واحد صنفی قزوین در سامانه سلامت نام نویسی کردند

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۸۸۰

به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ۲۰ هزار واحد صنفی استان قزوین در حین فعالیت در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در نشست کارگروه کمیته هفت‌گانه کرونا در استان قزوین گفت: ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان قزوین وارد سامانه سلامت شده و ثبت نام کردند که در شرایط فعلی تمام فعالیت صنوف و واحدهای کم خطر مشروط به رعایت اصول بهداشتی است.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه در برخورد متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه اغماضی وجود ندارد و سلامت مردم از همه چیز مهم‌تر است، افزود: متاسفانه برخی اصناف در خصوص رعایت نکات بهداشتی دقت لازم را ندارند که باید به آنها هشدارهای لازم از سوی اتحادیه ها داده شود.

حبیبی اظهار کرد: برخی از مغازه‌داران در واحدهای صنفی با نصب نایلون فقط خود را در مقابل بیماری کرونا حفاطت می‌کنند و این درحالی است که حفظ سلامت مشتری نیز باید در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت اصناف در رسیدگی به تخلفات با جدیت عمل کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد سریعا اقدامات قانونی در دستور کار قرار دهند چرا که مطالبه اصلی مردم تامین سلامت است و هیچ رفتار مخاطره آمیزی نباید این مهم را تهدید کند.

این مسئول ادامه داد: مسؤولان نمی‌توانند به خاطر مقابله با کرونا مردم را از خرید مایحتاج محروم کنند، اما مردم انتظار دارند نظارت کردن با جدیت ادامه یافته و اقلام خوراکی با نهایت سلامت بین آنها توزیع شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان به ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به داخل استان تا ۳۰ فروردین اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و تفرجگاهی همچنان در حال اجراست و این مکان ها تعطیل بوده و اجازه تجمعات رسمی و غیر رسمی در استان داده نمی‌شود.

 معاون سیاسی استاندار در خصوص  مسائل بهداشتی واحدهای تولیدی  بیان کرد: ورود و خروج کارگران در کارخانجات باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد و مدیران عامل کارخانجات موظف هستند ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی را برای تک تک کارگران تامین کرده و محیطی سالم و بهداشتی برای کار فراهم کنند.

حبیبی عنوان کرد: هیچ کارخانه‌ای حق ندارد برای تست کرونا کارگران را به مراکز درمانی و بیمارستان معرفی کند و این موضوع علاوه بر هزینه بر بودن برای قشر کارگر، روند ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

وی بر شبکه توزیع و کیفیت ماسک و اقلام بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: قزوین در خصوص ویروس کرونا دارای روند نزولی است، اما این روند ناپایدار و شکننده است و با کوچکترین بی‌توجهی به دستورالعمل‌هایی بهداشتی دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری و از بین رفتن زحمات انجام شده خواهیم بود که باید در این رابطه توزیع اقلام بهداشتی با محور کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه مدیران قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم نباید به جز حفظ رعایت اصول بهداشتی در مقابل کرونا دغدغه گرانی در بازار داشته باشند و کنترل قیمت اجناس و کالاهای باید مستمر و با جدیت دنبال شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان یادآور شد: دولت بسته‌های جامعی برای جبران خسارات مشاغل در نظر گرفته است و به محض جمع بندی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز