خبرگزاری کار ایران

توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفت؛

مرکز تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در مشهد راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۸۴

نخستین مرکز تشخیص ویروس کووید ۱۹ به صورت آزمایش مولکولی توسط جهاد دانشگاهی مشهد راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در این خصوص گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز افزایش ظرفیت انجام آزمایش‌های مولکولی تشخیص ویروس کووید ۱۹ در مشهد است تا مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی تحت آزمایش قرار گیرند.

حمیدرضا بیدخوری افزود: استفاده از این روش همزمان با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان‌رضوی منجر به پیدا کردن ناقلان بدون علامت بیماری کرونا می‌شود و میزان تشخیص این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در مرکز تشخیص ویروس کووید ۱۹ از کیت تشخیصی که پژوهشکده معتمد سازمان جهاد دانشگاهی در تهران طراحی و ساخته و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده، استفاده شده و آزمایشات بر مبنای پروتکل سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

وی گفت: ساختار فیزیکی این مرکز به گونه‌ای است که کمترین آلودگی برای همکاران و مراجعه‌کنندگان را دارد و سه مرحله نمونه‌گیری، استخراج نوکلئوتیدی و آزمایش مولکولی به نحوی انجام می‌گیرد که امکان آلودگی برای همکاران و مراجعه‌کنندگان را به حداقل می‌رساند.

بیدخوری افزود: کمیته علمی این مرکز متشکل از پنج نفر از اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی مشهد، تعدادی از اعضای مرکز تحقیقات عفونت‌های ویروسی، تکنسین‌های مرکز تشخیص طبی جهاد دانشگاهی است و از ظرفیت علمی گروه ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز تشخیص ویروس کووید ۱۹ به صورت آزمایش مولکولی ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰ نمونه‌گیری را دارد که این میزان قابل افزایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز