خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد:

کمک 10 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۷۰

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: در روزهای ابتدایی اعلام بیماری کرونا، کمک 10 میلیارد تومانی توسط شورای شهر مشهد برای ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی اعم از مترو، اتوبوس، پارک‌ها، پل‌ها، سرویس‌های بهداشتی‌ عمومی و... تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  رضا خواجه نائینی صبح امروز در بازدید از آزمایشگاه تشخیص کرونا جهاد دانشگاهی‌مشهد، اظهارکرد: امروز به پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی، بازدیدی از آزمایشگاه جهاد دانشگاهی صورت گرفت و شاهد تلاش‌های آنان در حوزه تشخیص ویروس کرونا و آغاز تست عملی تشخیص ویروس هستیم.

وی افزود: طرح آغاز شده توسط جهاد دانشگاهی، طرح خوبی است اما تفاوت‌هایی نیز با تست‌های معمول دارد که مهم ترین آن، شناسایی ناقلین ویروس کرونا است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ضمن اشاره به پیشنهاد ارائه شده به شورای اسلامی شهر مبنی بر انجام تست کرونا در مناطق شهرداری توسط جهاد دانشگاهی بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد این پیشنهاد امروز در صحن شورا مصوب می‌شود تا بتوانیم به این طریق کمکی به این موضوع کرده باشیم.

خواجه ‌نائینی خاطرنشان کرد: طرح جهاد دانشگاهی می‌تواند در بلند مدت شناخت بهتری از این ویروس و نحوه توزیع آن را به ما ارائه دهد و کارهای مطالعاتی زیادی را می‌توان به وسیله آمارهای کسب شده از این طرح انجام داد. ضمن اینکه در وضعیت موجود شناسایی افراد ناقل ویروس بسیار موثر است و امیدواریم تلاش‌های دوستان مثمرثمر باشد و ما را در کنترل این ویروس در شهر مشهد یاری کند، همچنین لازم به ذکر است که در شهر مشهد وضعیت تقریبا مساعد است و اگر این روند ادامه پیدا کند می‌توانیم روزی پایان کوید 19 را اعلام کنیم.

کمک 10 میلیارد تومانی شهرداری برای ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی

وی در خصوص اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: شهرداری در دو حوزه اقدامات خود را آغاز کرده است؛ اولین حوزه که به طور مستقیم با این بیماری ارتباط دارد و در روزهای ابتدایی اعلام این بیماری، کمک 10 میلیارد تومانی توسط شورای اسلامی شهر مشهد برای ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی اعم از مترو، اتوبوس، پارک‌ها، پل‌ها، سرویس‌های بهداشتی‌ عمومی و... تصویب شد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: اقدام بعدی ما کمک پنج میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تولید هفت هزار ماسک N95 برای پرسنل و کادر درمان است. حوزه کاری دیگر ما موضوعات اقتصادی و تاثیر آن بر روی مردم است؛ در این راستا تقریبا بدهی‌های واحدهای تجاری موقت، عوارض کسب و عوارض صنفی آن‌ها به مدت سه ماه بخشیده شد و تمام غرفه‌ها ومغازه‌هایی که مالک آن شهرداری بوده را از موارد ذکر شده معاف کردیم.

خواجه‌نائینی مطرح کرد: این بیماری تاثیراتی را هم بر بخش خصوصی پیمانکاری گذاشته است که در این راستا 50 هزار بسته معیشتی در حال آماده‌سازی است تا در ماه مبارک رمضان میان کارکنان شهرداری که حقوق ثابت ندارند توزیع شود. امیدواریم با این مجوعه اقدامات بتوانیم در کنار مردم باشیم و رضایت آنان را کسب کنیم.

وضعیت شهر مشهد نسبت به دیگر کلان‌شهرها بهتر است

در بخش دیگری از این جلسه سیدعلی‌اکبر شمسیان، رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ضمن تشکر از شهرداری مشهد برای تعطیلی مترو‌ و ناوگان اتوبوس و اشاره مقایسه‌ای ‌روش‌های غربال در ایران‌ و دیگر کشورها تصریح کرد: در حال حاضر شهر مشهد نسبت به دیگر کلان‌شهرها در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین هزینه انجام‌ آزمایش تشخیص ویروس کرونا به مرتب کمتر از هزینه‌های درمان‌است.

وی ادامه داد: در گذشته نیز توانستیم در ایران واکسن سل را تولید کنیم که این کار نقش موثری در کاهش ابتلا و تلفات این بیماری داشته است و امیدواریم این اتفاق برای ویروس کرونا نیز رخ دهد.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ضمن درخواست حمایت شهرداری از طرح های اجرایی در جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: پس از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا به روش مولکولی خوشبختانه با حضور نیروهای داوطلب متخصص در بخش آزمایشگاه‌ ویژه کرونا و استقبال جوانان متخصص مواجه شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز