خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

راه‌اندازی محدود ناوگان اتوبوسرانی مشهد/ فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی ریسک است

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۴۱

اعضای شورای شهر مشهد با وجود دغدغه فراوان در خصوص فعال کردن ناوگان حمل و نقل عمومی به خاطر شیوع ویروس کرونا سرانجام به فعالیت محدود ناوگان اتوبوسرانی این شهر رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد در خصوص فعالیت محدود ناوگان اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت ماه بررسی و به بحث گذاشته شد.

معاون حمل و نقل و عمران شهردار مشهد نیز در خصوص این لایحه گفت: از اینکه با تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کردیم خوشحالیم اما از اول اردیبهشت ماه که کسب و کارها و فعالیت‌ها به روال قبل باز می‌گردد باید اقداماتی انجام داد.

خلیل‌الله کاظمی افزود: با تعطیلی کامل حمل و نقل عمومی به تدریج شاهد ایجاد نارضایتی خواهیم بود و شورای عالی ترافیک نیز مصوب کرده تا حمل و نقل عمومی فعال شود و عملا در مقابل کار انجام شده قرار گرفته‌ایم از این رو باید تصمیمی اتخاذ شود که نگرانی‌ها را کمتر کند.

وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی طبق این لایحه در ۲۷ خط فعال می‌شود و ظرفیت ناوگان را نیز در این خطوط از ۵۰۰ دستگاه به ۹۰۰ دستگاه افزایش خواهیم داد.

معاون حمل و نقل و عمران شهردار مشهد گفت: سعی خواهیم کرد فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان رعایت شود و تعداد مسافران در اتوبوس‌ها تا حد ممکن کنترل شده خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: در پایانه‌ها نیز امکان گندزادایی اتوبوس‌ها وجود دارد و این اقدام به صورت مرتب انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: در شرایطی که در همه دنیا برای مقابله با کرونا به قرنطینه تاکید می‌شود برخی تصمیمات در شرایط فعلی شیوع کرونا قابل فهم نیست.

مجتبی بهاروند افزود: حمل و نقل عمومی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کروناست و طی این مدت که فعالیت این ناوگان در مشهد متوقف بود نتیجه خوبی عاید شهر شد ولی از سرگیری فعالیت این ناوگان در شرایط فعلی ریسک است.

وی ادامه داد: در عمل اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی میسر نیست و مخالف از سرگیری فعالیت ناوگان حداقل تا ۱۰ روز دیگر هستم.

او اضافه کرد: اداره ها می‌توانند برای کارکنان خود سرویس بگذارند ولی این که ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی فعال شود آمار شیوع ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تصمیم گرفتند که ناوگان قطارشهری همچنان تعطیل باشد ولی ناوگان اتوبوسرانی از اول تا ۱۵ اردیبهشت ماه در ۲۷ خط بی. آر. تی از ساعت ۶ تا هشت و ۳۰ دقیقه صبح و همچنین از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ساعت ۱۹ فعال خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز