خبرگزاری کار ایران

رحمتی :

مردم همچنان اصول خودمراقبتی و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند/فعالیت های اقتصادی به معنی پایان کرونا نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۴۳

رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی گفت: از سرگیری فعالیت برخی از اصناف به هیچ عنوان به معنی کنترل بیماری کرونا نیست و مردم باید به این موضوع مهم توجه کافی و کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،جواد رحمتی در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با تاکید بر استمرار آگاه سازی عمومی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، افزود: مردم همچنان باید اصول خودمراقبتی و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است، اظهار داشت: ترافیک و ازدحام مردم در اماکن عمومی، می تواند موجب اوج گیری دوباره این بیماری شود که صدمات بسیار جبران ناپذیری به اجتماع و اقتصاد وارد خواهد کرد.

رحمتی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به ضرورت و نیاز مردم اجازه فعالیت برخی از اصناف را داده است،  اما این به معنی کنترل بیماری کرونا و پایان شیوع این ویروس نیست و پروتکل های بهداشتی همچنان باید با جدیت رعایت شود.

وی اضافه کرد: از سرگیری برخی از فعالیت های اقتصادی نباید چنین القا کند که کرونا پایان یافته است و دستگاه های مسوول به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رسانه ها موظفند این وضعیت را برای مردم تبیین و تشریج کنند.

رحمتی از اتحادیه های صنفی و دستگاه های متولی خواست تا همچنان نظارت های خود را بر فعالیت اصناف در خصوص رعایت الزامات بهداشتی ادامه دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه تأمین بهداشت محیط در فضاهای عمومی وظیفه شهرداری‌ها است، گفت: شهرداران تا سپری شدن وضعیت کنونی بخشی از اعتبارات خود را به این امر اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز