خبرگزاری کار ایران

برنو خبرداد؛

ایجاد اشتغال برای 1255 نفر در واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۸۶

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال گذشته ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در این استان نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ایاز برنو در جمع خبرنگاران افزود: پارسال با وجود تمامی محدودیت های اعتباری و تسهیلات بانکی و نیز تحریم های ظالمانه، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مناسب تولیدات کشاورزی استان و تنوع محصولات تولیدی، در سال گذشته تعداد ۷۷ واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی به بهره برداری رسید.

برنو ظرفیت فرآوری و تولید سالانه این واحدها را ۴۹۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، سردخانه، کشتارگاه و خوراک دام اعلام و اضافه کرد: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال۹۷ نیز رشد ۳۷.۵ درصدی داشته است و با راه اندازی واحدهای فوق در سال گذشته زمینه اشتغال یکهزار و ۲۵۵ نفـر فراهم شده است.

برنو با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۲۳۱ مورد موافقت اصولی و تعداد ۱۵۹ مورد جواز تاسیس صادر شد، افزود: این امر شاخص مهمی در تعیین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود.

وی ابراز امیداری کرد که در سال جاری و با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش،  بتوانیم شاهد جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی باشیم.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز