خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولید دانه های روغنی در قزوین 20 درصد افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۸۴

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید دانه‌های روغنی از نوع کلزا امسال بین ۱۷ تا ۲۰ درصد در استان قزوین افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت شود که این رقم در سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ تن بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: البته تگرگ و بارندگی های شدید چند روز اخیر و کاهش دما ممکن است بر فرایند تولید تاثیرگذار بوده و درصدی از ارقام پیش بینی شده را تغییر دهد.

بنیادی بیان کرد: توسعه کشت دانه های روغنی با توجه به ضرورت کاهش وابستگی کشور به واردات روغن خوراکی از سیاست های مهم و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مزارع کلزای استان در مرحله داشت قرار دارند،ادامه داد: هم اکنون بهترین فرصت برای تغذیه کودی مزارع است و کشاورزان برای دریافت کودهای مورد نظر باید به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از این پس با توجه به گرم شدن هوا و همچنین افزایش رطوبت، باید توجه و جدیت بیشتری در خصوص مقابله با آفات و بیماری ها در سطح مزارع داشته باشند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از کشاورزان خواست تا با توجه به شیوع کرونا، مراقبت های بهداشتی لازم را انجام داده و از تجمع در مزارع خودداری کنند.

بنیادی یادآور شد: کشاورزان باید پیش و بعد از استفاده از ماشین آلات و ادوات کشاورزی، آنها را ضدعفونی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز