خبرگزاری کار ایران

حسینی پور خبر داد:

الزام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌های شهری/ تداوم ضدعفونی تاکسی‌ها و پایانه مسافربری

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۷۹

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها و تداوم ضدعفونی و گندزدایی تاکسی‌های شهری و پایانه مسافربری خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر عباس، سعید حسینی پور با بیان اینکه نظافت و ضدعفونی مستمر برای ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌پذیرد، اظهار کرد: تمهیدات پیشگیرانه مختلفی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده که شست‌وشو و ضدعفونی مستمر محیط پایانه مسافربری خلیج فارس و تاکسی‌های شهری بندرعباس از آن جمله به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمام تاکسی‌هایی که در شهر بندرعباس فعال هستند باید با همکاری رانندگان ضدعفونی شوند، تصریح کرد: این طرح در سطح شهر به منظور ارتقای سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  از اسفند 98 به صورت چند نوبت در روز در حال اجرا است.

حسینی‌پور گفت: طبق مصوبه وزرات بهداشت در خصوص الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، حفظ سلامت رانندگان و مسافران، در تاکسی های درون شهری حداکثر سه نفر مسافر و با احتساب راننده چهار سرنشین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا در صندلی عقب خودرو حمل و نقل عمومی بیش از دو مسافر و صندلی جلو بیش از یک مسافر مجاز به سوار شدن نیستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: فرآیندهای بهداشتی و ضدعفونی‌جهت پیشگیری از بیماری کرونا همچنان تداوم خواهد یافت و از شهروندان می‌خواهیم که به منظور حفظ سلامت خود و دیگران توصیه‌های بهداشتی را در اماکن و وسایط حمل و نقل عمومی رعایت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فاصله گذاری اجتماعی بین شهروندان، گفت: تردد اتوبوس‌های درون‌شهری به دلیل ازدحام جمعیت و افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی فعالیت اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری بندرعباس متوقف و ممنوع است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: هریک از شهروندان خود به تنهایی می توانند مسئول نظارت بر کار و فعالیت تاکسیرانان باشند و در مواجهه با نقض قوانین لازم الاجرا به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر و مطالبه گر از رانندگان تاکسی درخواست کنند که بیش از دو سرنشین در صندلی عقب خودرو سوار نکنند و در صورت عدم رعایت، تخلف را به بازرسین سازمان گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز