خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه مطرح کرد:

علت افزایش تعداد بیماران کرونایی در کرمانشاه/ انتخاب 2 استان برای اجرای پایلوت تست کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۷۸

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه علت افزایش ناگهانی شمار مبتلایان کرونا در استان را اجرای پایلوت طرح تست کرونا از بیماران سرپایی در استان عنوان کرد.

به‌گزارش ایلنا، ابراهیم شکیبا در جلسه ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا ویروس در استان از حدود 300 نفر به بیش از 570 نفر در روزهای گذشته، گفت: این افزایش ناگهانی به دلیل اجرای پایلوت طرح تست کرونا از بیماران سرپایی در استان است.

وی افزود: دو استان از جمله کرمانشاه برای اجرای پایلوت این طرح انتخاب شدند تا افرادی که علائم خفیف داشته و به اصطلاح بیمار سرپایی هستند را هم مورد بررسی قرار داده و از آنها تست کرونا بگیریم.

وی یادآور شد: بیماری کرونا در 80 درصد افراد بدون علامت بوده و یا با علائم بسیار خفیف همراه است، بنابراین ابتلای این افراد به راحتی تشخیص داده نمی‌شود، اما با انجام تست می‌توان این افراد را نسبت به این بیماری آگاه کرد تا با رعایت نکات بهداشتی مانع از انتقال این بیماری به سایر افراد جامعه شوند.

شکیبا تصریح کرد: کرونا ویروس در افرادی که علائم چندانی ندارند خطری ندارد و حتی این امکان وجود دارد که خیلی از ما این بیماری را گرفته و بهبود یابیم و خودمان هم متوجه نشویم، اما تنها مشکل در این میان بحث انتقال بیماری به سایر افراد جامعه است.

وی افزود: افرادی که علائم ندارند شاید بیماری برای آنها خطری نداشته باشد، اما با سرایت آن به سایر افراد ممکن است بیماری در دیگران به شکل شدید بروز یابد و سلامت آنها را تهدید کند، در همین راستا شناسایی بیماران سرپایی کرونا در دستور کار قرار گرفته تا مانع از انتشار هرچه بیشتر این بیماری در سطح جامعه شویم.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون از مجموع بیش از 570 مبتلای کرونا ویروس در استان 226 نفر آنها بیمار سرپایی هستند، یعنی افرادی که حال عمومی آنها خوب بوده و تنها شاید علامت خفیف بیماری داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه وجود بیماران سرپایی جای نگرانی نیست و فقط باید نسبت به آمار بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری حساس بود، گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی ما بحث افزایش تردد و شلوغی خیابان‌هاست که می‌تواند موج "کرونا ویروس" را برای استان در پی داشته باشد.

وی افزود: از همه مردم می‌خواهیم که کرونا و خطرات آن را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود و خانواده و عزیزانشان از تردد غیرضرور در سطح جامعه خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز