خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

توزیع 74 هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توسط کمیته امداد در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۱۸۵

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان 74 هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند با همراهی و مشارکت مراکز نیکوکاری توزیع شده که 27 هزار مورد آن در بین کارگران فصلی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حبیب الله آسوده در گفتگوی زنده ویدئو کنفرانس با رسانه های استان در حاشیه بسته بندی و توزیع بسته‌های سلامت و معیشت از اجرای رزمایش ملی با عنوان «رزمایش بخشش ایرانیان» با رویکرد فراهم آوردن زمینه حضور خیران و برنامه‌ریزی عملیاتی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این نهاد همزمان با سراسر کشور گفت و افزود: این رزمایش ملی همزمان در استان با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری در حال انجام است که همه دستگاه ها در کنار کمیته امداد پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه با حضور خوبشان نمادی از همدلی را به جا گذاشتند، ادامه داد: ارائه خدمات با اولویت مددجویان تحت حمایت، اقشار نیازمند و کارگران فصلی و روزمزد صورت می گیرد تا رزمایش بخشش ایرانیان در جهت محقق کردن منویات رهبری، مردم پایه باشد و تسهیل گری صورت گیرد.

آسوده اجرای پویش نذر سلامت و تشکیل قرارگاه نیکوکاری را از بدو شیوع ویروس کرونا مربوط به خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: این امر با همراهی وحمایت نماینده ولی فقیه استان، رییس مجمع نمایندگان و استاندار انجام شده و در حال فعالیت است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه فعالیت های این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، بیان کرد: این پویش باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده جهت تامین هزینه های سلامت و معیشت اقشار آسیب پذیر به ویژه کارگران فصلی، روز مزد و دستفروش ایجاد شده است که اهداف تعیین شده آن با مشارکت عموم مردم نیکوکار و همه سازمانهای انجام می شود.

وی با اعلام اینکه مراکز نیکوکاری کمیته امداد تجلی فعالیت های نیکوکارانه است ادامه داد: اکنون در خراسان رضوی بیش از 250مرکز نیکوکاری توسط این نهاد با محوریت مسجد و معتمدین محل تاسیس و راه اندای شده است که علاوه بر شناسایی خانواده های نیازمند و نیکوکار محل، مواسات و رزمایش کمک به فقرا را انجام میدهند.

آسوده با اعلام اینکه مراکز نیکوکاری با مشارکت مناسب از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی تاکنون 74 هزار بسته معیشت و سلامت را بین نیازمندان توزیع کرده اند، افزود:  از این تعداد 27 هزار سبد بین کارگاران فصلی توزیع شده است و همچنین 7 هزار بسته با مشارکت آستان قدس رضوی در حاشیه شهر توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی همچنین از  اقدامات بهداشتی و مشارکت کمیته امداد استان با دانشگاه علوم پزشکی گفت و افزود: تولید 3 میلیون و 500 هزار ماسک توسط مددجویان کمیته امداد و عرضه به مراکز درمانی و توزیع بین مردم، تولید 36 هزار گان بیمارستانی و ورودبه طرح غربالگری انجام شده است.

وی با توجه به مساله عدلت در توزیع بسته های معیشتی و اعتمادسازی برای مردم از تهیه سامانه خیر و احسان(سخا) خبر داد و اظهار کرد : این نرم افزار قابلیت دارد تا شناسایی نیازمندان جدید و افراد بهره مند شده از بسته های معیشتی  توسط همه گروه های  جهادی، کمیته امداد و ... را ثبت کند تا از روند توزیع متعادل برخوردار باشیم  و ساماندهی مناسبی در این زمینه باشد.

آسوده از دغدغه مردم نسبت به جمع آوری کمکها و هزینه کرد آن گفت و اعلام کرد: کمیته امداد آمادگی دارد تا شماره حسابهای واحدی را به گروه ها و سازمانهای نیکوکار واگذار کند و در این بخش فقط نقش نظارت و هدایت را عهده دار خواهد بود.

وی در مورد محتویات بسته های معیشتی و مواد غذایی اعلام کرد: صرفا بسته معیشتی توسط دستگاه هایی مانند، کمیته امداد، سپاه، آستان قدس رضوی، مراکز نیکوکاری این نهاد و موسسات خیریه در دستور کار قرار دارد و توزیع مرغ در بسته های نذر سلامت باید باتوجه به شرایط بهداشتی اعمال شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت در این شرایط توضیح داد و افزود: با فراهم شدن شرایط از محل منابع تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های تحت حمایت پرداخت خواهد شد تا کارگشایی صورت گیرد.

وی از رسانه ها خواست تا با اقدامات خیرخواهانه واطلاع رسانی در مورد همراهی مردم با نیازمندان و افراد دارای مشکلات اقتصادی ، نسبت به مراعات ، بخشش و یا تاخیر در اخذ اجاره مسکن و واحدهای کسب و کار اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز