خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس در دامغان/ تیراندازی و تصادفی در کار نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۷۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان با توجه به تلف شدن یک قلاده خرس در دامغان گفت: تحقیقات تکمیلی علت تلف شدن قلاده خرس در حال انجام است و تا نتایج کالبد شکافی نباشد نمی‌توان دقیق اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متعاقب تماس و دغدغه شهروندان دامغانی با خبرگزاری ایلنا و درخواست پیگیری علل تلف شدن یک قلاده خرس در دیباج دامغان، علی آذرپور در گفت وگو با ایلنا بیان کرد: تا این لحظه تحقیقات اداره حفاظت محیط زیست دامغان تمام نشده و نتیجه آزمایشات نیز ارسال نشده است به همین دلیل نمی‌توان در این زمینه نظر قطعی داد.

وی با توجه به اینکه با مشاهدات اولیه لاشه این حیوان علائمی از تیراندازی مشاهده نشد، افزود: با تحقیقات محلی از باغداران و کشاورزان دیباجی، آنها نیز بر عدم تیراندازی تاکید داشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان تصریح کرد: با توجه به اینکه محل پیدا شدن لاشه حیوان تا جاده حدود 200 متر فاصله داشته است آثاری از برخورد وسیله نقلیه با خرس نیز مشاهده نشد.

وی با توجه به اینکه دو آزمایشگاه مرجع در بجنورد و تهران به نمونه های مشابه رسیدگی می‌کنند، خاطر نشان کرد : پس از اعلام نتیجه نمونه برداری و ادامه تحقیقات محلی می‌توان علل وقوع حادثه را اعلام کرد.

علی آذرپور ادامه داد : خرس و پلنگ از جمله گونه های جانوری است که در مناطق شمالی و جنوبی دامغان به لحاظ تنوع زیستی فراوان بوده و در سال جدید با توجه به فیلم ها و تصاویری که دریافت کردیم نشان از این بوده که تعداد این گونه ها رو به افزایش است.

وی به مجازات متخلفین و مرتکبین که در صورتی دارای سابقه باشند اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود اشاره کرد و گفت : به منظور حفظ اکوسیستم و جلوگیری از عامل انسانی در نابودی محیط زیست و حیات وحش آموزش‌هایی در سطح مدارس به دانش آموزان داده شده و همچنین کلاسهای آموزشی برای محیط‌بانان برگزار شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان ضمن بیان اینکه در مناطق حفاظت شده دامغان حدود هفتاد دوربین مدار بسته نصب شده که توسط محیط بانان و اداره رصد می‌شود افزود : در منطقه دیباج، خرس به وفور مشاهده می‌شود و هر از گاهی گزارشاتی از شکستن درختان و آسیب به باغات را دریافت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز