خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:

تدوین بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری در شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۶۳

سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیبی که به اقتصاد مشاغل حوزه گردشگری ایجاد شده، با ارائه بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری، به دنبال جذب گردشگر پس از دوران شیوع این بیماری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار داشت: رونق‌بخشی و توسعه همه‌جانبه گردشگری شهری از اهداف بسیار مهم اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز به‌شمار می‌رود و در همین راستا برای نوروز سال 1399 برنامه‌ریزی منسجمی از دو ماه پیش از شروع سال آغاز شده بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا عملیاتی نشد و در قالب برنامه‌هایی در فضای مجازی پیگیری شد. 

 مرتضی جعفری با بیان اینکه همزمان با آغاز قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل، بسته‌ گردشگری پساکرونا برای جبران ضرر مشاغل مربوط به حوزه گردشگری شهری تدوین شده است، گفت: در این بسته که با همکاری سازمان‌های مسئول در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری صورت خواهد پذیرفت، برنامه‌هایی حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دستور کار است.

 جعفری بیان کرد: شهرداری شیراز باعنوان یکی از متولیان گردشگری با حمایت از ذینفعان این حوزه به‌ویژه فعالان گردشگری در اقتصاد خرد و نیز تولیدکنندگان صنایع دستی که از بازار پررونق و مهم نوروز بی‌بهره شدند، خدمات تشویقی ارائه می‌کند که از جمله آنها باید به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و نیز ارائه فضای تبلیغاتی اشاره کرد.

وی گفت: طرح پساکرونای گردشگری با هدف رونق‌بخشی و توسعه همه‌جانبه گردشگری شهری بر آن است زمینه تصحیح چهره گردشگری شیراز را با ترمیم بدنه مالی بخش‌های آسیب‌پذیر گردشگری و هتل‌داری از طریق جذب گردشگر با تکیه بر نشاط‌آفرینی پس از دوران خانه‌نشینی و بهره‌مندی از هیجان مردم برای سفر به شیراز فراهم سازد.

 رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ترغیب مردم به استفاده از خدمات در تاریخ هدفمند و جلوگیری از سفرهای نوروزی را از اقداماتی دانست که برای رونق‌بخشی به این حوزه از زمان شیوع بیماری توسط این سازمان آغاز شده است. 

وی همچنین به ضرورت ارائه خدمات جشنواره‌ای در حوزه گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه تقویت حیات شبانه گردشگری، ایجاد اشتغال مجدد فعالان حوزه فرهنگ گردشگری و تقویت کسب و کارهای بی رمق اهمیت بسیار دارد و در دستور کار اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز