خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

متوسط نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در سال ۹۸، بیش از ۱۰ درصد بود

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۹۲۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: متوسط نرخ بیکاری استان در سال ۹۸، برابر ۱۰٫۸ درصد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میراحد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آمار سال ۹۷ نیز اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در سال ۹۷ نیز برابر ۱۰٫۹ درصد بود.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، آذربایجان شرقی دارای حدود چهار میلیون نفر جمعیت بوده و جمعیت فعال (شاغلان و بیکاران) نیز برابر با یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۴۶۲ نفر است که تعداد یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر آن را شاغلان و ۱۴۴ هزار و ۳۹۶ نفر آن را بیکاران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که نرخ بیکاری جوانان در استان برابر ۲۷٫۳ درصد است، افزود: بر اساس نتایج نیروی کار در سال ۱۳۹۷ جمعیت فعال فارغ‌التحصیل و یا در حال تحصیل در استان برابر ۲۶۵ هزار و ۹۲۷ نفر بوده که از این تعداد ۶۱ هزار و ۷۹ نفر بیکار و درصد بیکاری برابر ۱۸٫۷ درصد است.

حسینی با اشاره به سهم هریک از بخش‌های اقتصادی استان در این رابطه، خاطرنشان کرد: سهم بخش خدمات ۴۰٫۸ درصد، بخش صنعت ۳۹٫۴ درصد و بخش کشاورزی ۱۹٫۷ درصد است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای ۳۶ شهرک صنعتی، ۱۷ ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی است، بیان کرد: با داشتن ۴۵ هزار کارگاه فعال و کد دار تامین اجتماعی و همچنین کارخانه‌های مادر شامل پالایشگاه، پتروشیمی و تراکتورسازی، قطب شکلات کشور، مجتمع های صنعتی، کشاورزی و واحدهای فولادی یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است.

وی متذکر شد: آذربایجان شرقی دارای ۴۸ هزار و ۴۰۰ کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی و ۲۵ هزار و ۷۵۹ واحد فعال صنعتی و ۲۶۸ معادن در حال بهره برداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعداد کارگران مشمول قانون کار استان را بیش از ۶۸۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی و اجباری استان نیز ۶۹۰ هزار و ۵۹ نفر است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۵۰۰۰ تعاونی وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۲۹۲ مورد آن فعال بوده و حدود سه میلیون و ۲۲۳ هزار نفر در آن‌ها عضو هستند که بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و برای بیش از ۷۸ هزار و ۷۱۷ نفر نیز به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری اولیه این تعاونی‌ها ۱۰۱۴۸ میلیارد ریال بوده که فقط در سال گذشته ۱۳۶ تعاونی با اشتغالزایی ۲۹۰۰ نفر ایجاد شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن تهیه و تحویل داده شده و درحال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار واحد در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی به تعداد ۱۲ هزار و ۸۵۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری وجود دارد، گفت: تاکنون در استان به ۶۲ واحد مشکل دار با تعداد کارگران ۱۴ هزار و ۹۹۳ نفر، تسهیلات لازم جهت خروج از رکود ارائه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز