خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

مردم رعایت نکنند کرونا اوج می گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۷۷۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه اکنون در مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا هستیم گفت: اگر همکاری مردم نباشد و موارد بهداشتی رعایت نشود کرونا در یزد دوباره اوج می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمود نوری شادکام اظهار داشت: چنانچه همکاری مردم ادامه داشته باشد در زمان کوتاهی وارد فاز کنترل بیماری و سپس ریشه کن شدن آن خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم کمیته ملی مبارزه با کرونا، اجازه آغاز به کار صنف ‌های کم خطر و همچنین ادارات و بانک‌ها با دو سوم نیرو از روز گذشته داده شده است ادامه داد: این مهم با هدف جلوگیری از ایجاد اشکال در اشتغال و معیشت مردم و عدم بروز رکورد در کشور بوده و لازم است مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر رعایت بهداشت فردی افزود: هم اکنون در پرتو حمایت و همراهی مردم در وضعیت مدیریت و کنترل بیماری قرار داریم و اگر این همراهی و همکاری ادامه داشته باشد در زمان کوتاهی وارد فاز کنترل بیماری و سپس ریشه کن شدن آن خواهیم بود.

نوری شادکام ادامه داد: شرط مهم رسیدن به این مسئله این است که مردم به این همراهی ادامه دهند و گرنه دوباره دچار مشکل و پیچیدگی خواهیم شد و به نقطه اول بازمی گردیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله مناسب با سایر افراد عنوان کرد: ما باید هر فرد خارج از منزل را آلوده تلقی کرده و فاصله دو متری با آن ها را رعایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خواستار استفاده اصناف و ادارت از تهویه مناسب شد و اظهار داشت: سومین مسئله هم شست و شوی مکرر دست ‌ها محسوب می ‌شود و نکته مهم هم عدم دست زدن به صورت پیش از شستن دست ‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک اظهار داشت: استفاده از ماسک بسیار مهم است چرا که در صورت استفاده از ماسک در صورت بیماری از انتقال به دیگر افراد جلوگیری کرده و اگر فرد مقابل بیمار باشد از انتقال بیماری به ما جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز