خبرگزاری کار ایران

ورود گروه های پژوهشی برای تولید کیت تشخیص کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۶۲۵

استاندار اصفهان گفت: پنج گروه پژوهش از سه دانشگاه مادر اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و صنعتی اصفهان در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی مرتبط با بیماری کرونا ورود پیدا کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی با اشاره به پیگیری‌های استان در خصوص ساخت تجهیزات پزشکی، تشخیصی و بهداشتی مرتبط با کرونا اظهار داشت: به همین خاطر دومین جلسه با پژوهشگران دانشگاه‌های مادر اصفهان برگزار و طی آن راه‌های تامین منابع مالی، تهیه مواد اولیه و تجاری‌سازی بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه پنج طرح پژوهشی ‌در حوزه تشخیص بیماری کرونا مصوب و قرار شد با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان، منابع مالی در قالب وام های قرض الحسنه و مشارکت سرمایه گذاری تامین شود‌.

استاندار اصفهان ادامه داد: این پنج طرح در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را دنبال می‌کنند و پس از طی مراحل آزمایشی و دریافت تاییدیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و مراکز علمی، تجاری سازی این محصولات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به روند تولید این محصولات، تاکید کرد: استانداری اصفهان از طرح‌های دارای مبانی علمی قطعی و قابل استفاده، حمایت‌های معنوی، فکری و حقوقی لازم را خواهد داشت.

رضایی با اشاره به جایگاه علمی اصفهان افزود: مجموعه‌های تصمیم‌گیر ملی باید توانمندی‌های علمی استان را به عنوان فرصتی برای تولید محصولات زیست فناورانه و پزشکی مورد توجه قرار دهند‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز