خبرگزاری کار ایران

در منطقه محروم هلیلان رخ داد؛

خودکشی دختر ۱۲ ساله ایلامی به دلیل فقر مالی خانواده

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۵۷۷

دختر ۱۲ ساله ایلامی به دلیل فقر خانواده و تامین نشدن لباس نو برای عید خودش را حلق آویز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دختر بچه ۱۲ ساله در روستای گاودل از توابع شهرستان تازه تاسیس هلیلان ۱۷ فروردین ماه با حلق آویز کردن خود به وسیله طناب به زندگی اش پایان داد.

با پیگیری خبرنگار ایلنا از مردم روستا چنین مطرح شد که خانواده این دختر بی‌بضاعت هستند و پدرشان تحت پوشش بهزیستی است؛ خانواده ای با ۴ فرزند و پدری که از ناحیه دست قادر به کار نیست و از طریق حقوق و مستمری بهزیستی امرار معاش می کند.

بر همین اساس گویا این دختر که فرزند ارشد خانواده و کلاس پنجم ابتدایی بوده قبل سال جدید از پدر و مادرش تقاضای خرید لباس نو برای عید را داشته که به علت عدم تمکن مالی خانواده نتوانسته درخواست دخترشان را اجابت کند و به همین دلیل وی 17 فروردین ماه در منزل پدری اش اقدام به خودکشی کرده است.

در منطقه محروم هلیلان خانواده هایی با شرایط فقر مالی کم نیستند که در شرایط سختی روزگار می گذرانند.

در همین رابطه مدیرکل بهزیستی استان ایلام ضمن تایید خودکشی این دختر بچه به خبرنگار ایلنا گفت: پدر این خانواده تحت پوشش بهزیستی است و به علت سکته‌ مغزی دچار معلولیت شده است.

زهرا همتی در خصوص میزان حقوق و کمک های مالی بهزیستی به این خانواده گفت : اسفندماه ۹۸ مبلغ یک میلیون و شصت و سه هزار و پانصد تومان به حساب پدر این خانواده واریز شد و در فروردین ماه تا واریز مستمری ایشان مبلغ چهارصد و شش هزار و پانصد تومان بطور علی الحساب دریافتی داشته اند.

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته هم یک بار مبلغ ۶ میلیون تومان و بار دیگر مبلغ ۸ میلیون تومان از طرف بهزیستی به ایشان کمک مالی شده است.

هلیلان از مناطق محروم استان ایلام است که حدود ۴ ماه به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است.

استان ایلام آمار خودکشی منجر به مرگ در سطح کشور وضعیت مناسبی ندارد و ایلام بر اساس اعلام پزشکی قانونی رتبه 2 الی 3 را در کشور دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز