خبرگزاری کار ایران

متخصص پوست و مو مطرح کرد:

صابون‌های جامد آسیب کمتری برای پوست دست دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۴۵۶

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از صابون‌های جامد گلیسیرینه به نسبت صابون‌های مایع و مایع دستشویی با آسیب کمتری برای پوست دست همراه است.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون گفت: بطور معمول شست و شوی زیاد دست‌ها با مواد شوینده خصوصا صابون‌های مایع یا مایع دستشویی می‌تواند موجب خشکی پوست و ایجاد ترک‌های ریز در آن شود.

وی افزود: در این شرایط که بیماری کرونا شایع شده افراد به ناچار باید شست و شوی مکرر دست‌ها را داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود افراد برای انجام کار‌های بیرون از دستکش یکبار مصرف استفاده کرده تا مجبور نشوند مکرر در بیرون از خانه دست‌ها را بشویند.

ابراهیمی افزود: در صورت نیاز به شست و شوی دست با آب و صابون نیز توصیه می‌شود افراد از صابون‌های جامد گلیسیرینه استفاده کنند، زیرا صابون‌های جامد به نسبت صابون‌های مایع کمتر پوست را تحریک کرده و کمتر به آن آسیب می‌رسانند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: افراد پس از شست و شوی دست حتما باید از مواد مرطوب کننده و چرب کننده استفاده کنند و این مورد برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند بیشتر توصیه می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه عوارض استفاده از الکل و مواد ضدعفونی‌کننده نیز مانند مواد شوینده می‌تواند موجب آسیب پوست شود، گفت: افراد در استفاده از این مواد هم باید احتیاط داشته و حتما بعد از استفاده دست‌ها را شسته و سپس از مواد مرطوب کننده استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هشدار‌های مربوط به مراقبت پوست در خصوص افراد مسن و نیز بیمارانی که مبتلا به کم کاری تیروئید بوده و دچار خشکی پوست هستند و نیز در مورد کودکان که پوست حساسی دارند باید با حساسیت ویژه‌تری پیگیری شود.

ابراهیمی افزود: افراد در پایان شب برای مراقبت هرچه بیشتر از پوست دست می‌توانند از موادی مانند وازلین، روغن زیتون، روغن بادام و روغن نارگیل استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز