خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی یزد خبر داد ؛

بیکاری یک‌هزار و 180 نفر از مربیان مهدهای کودک /آغاز پویش همدلی برای بخشش اجاره مهدهای کودک یزد

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۴۵۳

مدیرکل بهزیستی استان یزد از راه‌اندازی پویش "همدلی"به منظور کمک به مهدهای کودک خسارت دیده استان در تعطیلات کرونایی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی محمد عطابخش با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و ضرر و زیان اقتصادی ناشی از این تعطیلی اظهار داشت: این پویش به دنبال جلب رضایت مالکان خیّر برای بخشش تمام یا بخشی از اجاره بهاء ساختمان مهد است.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا 320 مهد کودک استان از ابتدای اسفندماه تعطیل و یکهزار و 180 نفر از بانوان شاغل در این مراکز بیکار شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد 85 درصد از مکانهای مهدهای کودک در استان را استیجاری ذکر کرد و گفت: با توجه به عدم توان مهدها برای پرداخت دستمزد، بیمه پرسنل شاغل در مهدها و هزینه اجاره؛ از تمام مالکان و خیّرین درخواست می کنیم با پیوستن به این پویش اولین یاریگران مهدهای کودک به منظور حفظ بقاء آنها در شرایط کنونی هستند.

وی با بیان این‌که این پویش با کمک مهدها و کانون توسعه مهدهای استان در حال پیگیری است عنوان کرد: از رسانه‌های استان نیز خواستاریم با پیوستن به پویش همدلی در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

عطابخش با اشاره به اینکه تعداد 12 هزار کودک در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان یزد خدمات دریافت می کنند افزود: بهزیستی نیز ضمن حمایت از این پویش، با اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تقدیر از توجه و بخشش مشارکت کنندگان قدردانی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی در پی اطلاع رسانی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: 50 درصد این تماس ها طی 24 ساعت گذشته مربوط به اورژانس اجتماعی است.

عطابخش بیان داشت: این تماس ها در پی ارسال پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه خشونت خانگی، کودک آزاری و سالمندآزاری به خط 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 50 درصد دیگر تماس ها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن می باشد از مردم خواست برای دریافت خدمات مشاوره ای با خط 1480 مرکز صدای مشاور بهزیستی تماس بگیرند و موارد حاد آسیب اجتماعی را به خط تلفن 123 گزارش نمایند.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به فعالیتهای اورژانس اجتماعی گفت: خدمات اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودرو‌های سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی حجم اصلی فعالیت‌ها در مرکز اورژانس اجتماعی مربوط به مشکلاتی از قبیل خشونت خانوادگی، اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و از مردم خواست تنها در صورت مشاهده چنین مواردی با خط 123 تماس بگیرند.

 عطابخش با اشاره به فعالیت 24 ساعته خط 123 گفت: با توجه به شیوع کرونا تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز