خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

رعایت ضوابط بهداشتی اولویت فعالیت اصناف است

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۳۱۸

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی در استان و فعالیت حدود ۷۵ درصد از اصناف از ۲۳ فروردین ماه، رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی را شرط اصلی فعالیت آنان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: پروتکل‌های بهداشتی برای اصنافی که فعالیت خواهند کرد، تنظیم شده و باید از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و فضای مجازی به آنان اطلاع رسانی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه استان در خصوص کرونا هنوز به وضعیت سفید نرسیده است، خواستار رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط مردم در مراجعه به واحدهای صنفی شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن، تجارت هر کدام از واحدهای صنفی باید پروتکل‌های بهداشتی صنف خود را با ثبت نام در سامانه کپی کرده و در واحدهای خود نصب و اجرایی کنند.

بهنام جو افزود: با توجه به زمان بر بودن این ثبت نام در حدود یک هفته در این مدت اکیپ‌های نظارتی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در واحدها بررسی می‌کنند.

همچنین واحدهای صنفی باید از گذاشتن مواد غذایی و سایر مواد بسته بندی در خارج از مغازه‌ها خودداری کنند تا از شیوع ویروس در مواد فروشگاهی جلوگیری شود و در صورتی که واحدهای پر خطر اقدام به بازگشایی واحدها کنند، پلمپ می‌شوند.

بهنام جو افزود: هنوز پروتکل بهداشتی برای فعالیت این واحدها تنظیم نشده که بعد از آغاز سیر نزولی کرونا تنظیم و اعلام می‌شود تا این واحدها هم فعالیت خود را بر اساس این ضوابط ادامه دهند.

وی گفت: در صورت عدم رعایت مردم و اصناف وضعیت شیوع کرونا در استان به حالت چند هفته قبل باز می‌گردد و لازم است همه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز