خبرگزاری کار ایران

شکیبا خبرداد:

انجام غسل‌ و کفن اجساد متوفیان کرونا در آرامستان‌های کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۴۴

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همه مراحل مربوط به کفن و غسل‌دادن اجساد متوفیان مبتلا به ویروس کرونا در استان در آرامستان شهر کرمانشاه انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم شکیبا با اشاره به اینکه کفن و دفن متوفیان بر اثر کرونا به دو شیوه غسل و تیمم انجام می‌شود، گفت: در استان کرمانشاه کفن متوفیان به صورت تیمم انجام می‌شود و بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب از تیمم برای متوفیان استفاده می‌کردیم و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیستم فاضلاب آرامستان کرمانشاه جدا شده و فضای ایزوله و جدا برای تغسیل اجساد متوفیان مبتلا به کرونا اختصاص یافته است، اظهار داشت: غسل دادن به صورت کامل در آرامستان کرمانشاه انجام می‌شود و مشکلی هم نداریم.

شکیبا گفت: با توجه به اینکه اکثر متوفیان در بیمارستان‌های گلستان و فارابی شهر کرمانشاه فوت می‌کنند از این رو پس از فوت با لحاظ کردن مسایل بهداشتی و نظارت همکاران دانشگاه علوم پزشکی اجساد در بیمارستان ضدعفونی و پس از قرار دادن در کاور بوسیله آمبولانس به آرامستان کرمانشاه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از لحظه اول در کنار خانواده متوفی هستیم، گفت: تمام مراحل پس از فوت بیمار کرونایی تا خاکسپاری زیرنظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی انجام و جسد در بیمارستان ضدعفونی می‌شود و سپس در کاور گذاشته می‌شود. پس از انتقال جسد به آرامستان و غسل دادن آن به صورت تیمم، آماده خاکسپاری می‌شود.

شکیبا در مورد استفاده از آهک نیز گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای متوفیان قبری به عمق ۲ متر حفر می‌شود و کف قبر را با وایتکس یا آهک ضدعفونی می‌کنیم و به هیچ وجه آهک بر روی جسد ریخته نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز