خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیش از 3 درصد مبتلایان به کرونا دارای بیماری زمینه ای هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۰۳

کارشناس واحد مبارزه با بیماریهای واگیر شهرستان قزوین گفت: اشخاصی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند 3/2 درصد از آنان دارای بیماری های زمینه ای هستند.

حسن خوبان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: افرادی که دارای یکی از  بیماری های زمینه ای قلبی، دیابت و فشارخون هستند جزو  پرخطر‌ترین و بیشترین گروه‌های ابتلا به این بیماری بوده و متاسفانه پیش آگهی علائم حاد و عوارض ناشی از این بیماری نیز در این گروه از جمعیت بسیار بالا  است.

کارشناس واحد مبارزه با بیماریهای واگیر  شهرستان قزوین افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته در شهرستان قزوین و از استخراج داده ها و آنالیز و تحلیل آن از اول اسفند 98 تا 15 فروردین 99، 3/2 درصد  مبتلایان به کرونا ویروس، دارای بیماری زمینه ای بودند (یعنی 64% مبتلایان دارای بیماری زمینه ای و 36% بدون بیماری زمینه‌ای بودند) که بیشترین درصد مبتلایان به ویروس با زمینه ای بیماری قلبی و عروقی و پس از آن بیماران دیابتی و فشارخونی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

خوبان در پایان خاطر نشان کرد: یافته‌های آماری فوق برضرورت و اهمیت بیماری کرونا در گروه سنی سالمند تأکید داشته چرا که گروه سنی سالمندان آسیب پذیر‌تر و از ریسک بالا و عوارض شدیدتر( مرگ و میر بالا) بیماری برخودار هستند،  لذا توجه ویژه ای به این گروه از جمعیت باید صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز