خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کرج:

توزیع بیش از ۴ هزار اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار برای احداث باغ

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۰۷۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از توزیع ۴ هزار و ۴۲۰ اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار برای احداث باغ در دو بخش آسارا و مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل صارمی با اشاره به توزیع ۴ هزار و ۴۲۰ اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار، اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه احداث باغ و مزرعه گیاهان دارویی تعداد ۴۲۰ اصله نهال گردو پیوندی، ۴۰۰ اصله نهال بادام و ۳هزار و ۶۰۰ اصله نهال گل محمدی بی خار بین کشاورزان متقاضی بخش آسارا (نسا، شهرستانک و آزاد بر )  و بخش مرکزی توزیع شد.

صارمی افزود: با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال های توزیع شده با نظارت کارشناسان این مدیریت و بر اساس دستورالعمل های فنی آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج همچنین به همراه رئیس اداره تولیدات گیاهی از مزارع کلزا شهرستان که در مجموع به مساحت ۱۳۰ هکتار است، بازدید کرد.

صارمی ضمن بازدید منطقه، پیشرفت اجرایی پروژه‌ها را بررسی و مواردی را به منظور تسریع و بهبود فعالیت‌ها ارائه کرد.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی کرج ضمن بازدید از نهالستان ۶۰ هکتاری ده چشمه بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید و با توجه به تغییرات اقلیمی کشور و لزوم افزایش بهره‌وری تولید باغ‌ها، باید نهالستان‌های سنتی با استفاده از الگوهای موفق تولید نهال منجمله این نهالستان که عنوان نهالستان نمونه کشوری در سال ۹۸ را دارد به ایجاد زیرساخت‌های ضروری تولید از ارقام تجاری و به‌روز دنیا اقدام کنند و به سمت احداث نهالستان‌های بزرگ و مکانیزه تجمیع شوند.

شهرستان کرج در مجموع دارای ۵۰۵ هکتار نهالستان است که سالانه به میزان ۹۹ میلیون اصله نهال تولید می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز