خبرگزاری کار ایران

شیرانی مطرح کرد:

هشدار نسبت به شیوع خوشه‌ای کرونا در چهارمحال و بختیاری/ برگزاری محافل خانوادگی عامل اصلی

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۰۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با برگزاری محافل خانوادگی کرونا در این استان در حال شیوع خوشه ای است، نسبت به ادامه این روند هشدار دارد.

به گزارش ایلنا، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان با اشاره به شیوع بالای بیماری در روز‌های اخیر در استان گفت: علت آمار بالا شیوع خوشه‌ای در پی برگزاری محافل و مجالس خانوادگی با وجود توصیه‌های متخصصین و کارشناسان بهداشتی و درمانی برای پرهیز از هرگونه تجمعات حتی خانوادگی و کوچک فامیلی است.

شیرانی افزود: هنوز خطر شیوع و همه گیری کرونا وجود دارد و اتفاقا در اوج شیوع این بیماری نو پدید هستیم.

وی با اشاره به تصمیم بازگشایی برخی اصناف به شکل پلکانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی افزود: ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عمل به دستور العمل‌ها از سوی متصدیان مختلف و مردم مضاعف خواهد شد.

شیرانی توصیه کرد: اگر لزوم به انجام اموری در خارج از منزل و حضور در اماکن عمومی ‌باشد، یکی از اعضای خانواده با رعایت فاصله فیزیکی ایمن و بهداشت تنفسی و دست‌ها و پس از حضور در منزل، استریلیزه کردن دست‌ها و فاصله فیزیکی با دیگر اعضای خانواده انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزاری محافل خانوادگی کوچک را زودهنگام دانسته و ارتباط تلفنی را برای خبر از احوالات یکدیگر توصیه کرد.

به گفته وی، رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمت و بهداشت محل ارائه خدمت از سوی اصناف و مردم، بازرسی و نظارت بر صنوف توسط تیم‌های بازرسی، نیز با شدت بیشتر و مستمر و منظم انجام خواهد شد.

شیرانی، در ادامه از مردم خواست هرگونه عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام و به سیستم بهداشتی در امر پیشگیری از همه گیری بیماری و به حفظ سلامت خود کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از زمان شیوع کووید ۱۹، تاکنون ۷۷۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز