خبرگزاری کار ایران

علیزاده مطرح کرد؛

بازگشایی پایانه های آذربایجان شرقی منوط به نظر ستاد مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۰۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های تمام ۱۳ ترمینال فعال در بخش برون شهری تعطیل و به حالت تعلیق درآمده است و این روند تا تصمیم کارگروه حمل و نقل برون شهری ستاد کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،اروجعلی علیزاده گفت و گوبا خبرنگاران افزود:  از پنجم اسفند پارسال و به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، فعالیت ترمینال‌های آذربایجان‌شرقی با محدودیت و رعایت شرایط خاص از جمله کاهش ظرفیت از۲ به یک صندلی انجام می‌شد.

وی افزود: از هشتم اسفند و با کاهش تقاضا به کمتر از ۱۰ درصد و ضرورت ممانعت از تردد، فعالیت‌های تمام ۱۳ پایانه فعال در بخش برون شهری تعطیل و به حالت تعلیق درآمد و این روند تا تصمیم کار گروه حمل و نقل برون شهری ستاد کرونا ادامه خواهد داشت.

علیزاده در عین حال با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی همکارانش در حوزه راه اضافه کرد: با وجود خطرات ناشی از اپیدمی بوجود آمده، تمام ۴۱ راهدارخانه آذربایجان شرقی و پرسنل مستقر در آنها به صورت ۲۴ ساعت فعال بوده و به اقدامات امدادی به صورت مستقیم ورود و به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی درباره مجتمع‌های بین‌راهی نیز تشریح کرد: فعالیت ۴۸ مجتمع خدمات بین راهی مستقر در جاده های استان نیز محدود شده و صرفا بخش جایگاه‌های سوخت‌رسانی این مجموعه‌ها دایر است و رستوران و بخش مواد غذایی آنها تعطیل است. 

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در پاسخ به عدم رعایت تعطیلی پایانه ها از سوی برخی از رانندگان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت قانون ممنوعیت تردد از سوی استان‌های همجوار بخصوص آذربایجان‌غربی شاهد حضور مسافران و به تبع آن رانندگان برون شهری در بعضی از نقاط تبریز از جمله اطراف ترمینال بود که با هماهنگی صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و پلیس راه اقدامات این چنینی نیز کنترل شد.

وی یادآوری کرد: تردد از استان‌های قم و گیلان به آذربایجان شرقی با توجه به شرایط حاد شیوع در این استان‌ها از روزهای نخستین زیر ذربین بوده و حتی در موردی اتوبوس بین شهری که در حال انتقال مسافران خود از گیلان به تبریز بود، در آستار متوقف و مسافران آن تخلیه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز