خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان:

نجات 12 قطعه کبک از چنگال شکارچیان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۸۴۰

۱۲ قطعه کبک در استان قزوین پس از نجات از چنگال شکارچیان در دامان طبیعیت رهاسازی شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با اعلام این خبر گفت: چندی پیش یک شکارچی پرنده در مناطق شکار و تیراندازی ممنوع استان قزوین به روش دام کومه‌ای ۱۲ قطعه کبک را زنده‌گیری کردند.

مهدی طاهری افزود: پس از اطلاع همیاران محیط زیست در منطقه، ماموران سریعا به صحنه رفته و مشاهده کردند فرد متخلف درون یک قفس کوچک پرندگان را زنده‌گیری کرده و قصد دارد آنها را به فروش برساند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش حیوانات حیات وحش جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: ماموران با مشاهده شکارچی او را دستگیر کرده و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

طاهری خاطرنشان کرد: ۱۲ قطعه کبک شکار شده از سوی محیط بانان استان در مناطق حفاظت شده محیط زیست رهاسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: شکارچیان با هدف استفاده از گوشت کبک این پرنده را شکار کرده و در بازارهای غیرقانونی آن را به فروش می‌رسانند که ادامه این روند آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند.

استان قزوین دارای  ۱۳۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده و ۳۰۰ هزار هکتار مناطق شکار و تیراندازی ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز