خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبر داد:

ایجاد پویش همدلی برای کمک به بیماران کرونایی/ کارکنان مهدهای کودک نیز جزو مشاغل آسیب دیده محسوب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۸۰۶

استاندار کرمانشاه گفت: پویش همدلی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا با مشارکت عمومی در کرمانشاه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه بر ضرورت تداوم مشارکت مردم را در اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح فاصله گذاری هوشمند، جداسازی افراد مبتلا از جامعه  به صورت قرنطینه فردی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه نیز موظف است با تجمع های صورت گرفته در برخی میادین، بوستانها و پارکها برخورد نماید و نظارت و کنترل بیشتری در این خصوص انجام دهد.

مقام ارشد استان از ایجاد و راه اندازی پویش همدلی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: بر اساس این طرح بسته های حمایتی 200 هزار تومانی برای کمک به مبتلایان کرونا که تحت پوشش هیچ گونه نهاد حمایتی نیستند، با محوریت جمعیت هلال احمر و کمک مردم و خیرین تهیه و توزیع خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه 9 هزار و 500 متقاضی بیمه بیکاری تاکنون در سامانه ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: نهادهای ذی ربط هر چه سریعتر نسبت به انجام امور مرتبط با این افراد با محوریت حوزه اقتصادی اقدام و تسهیل و تسریع لازم صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی و حسب ضرورت موضوع، افراد شاغل در مهدهای کودک نیز جزء صنوف آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا محسوب می شوند و خدمات حمایتی برای این کارکنان نیز لحاظ می شود.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه به جزییات پرداخت وام یک میلیون تومانی به خانوارهای که یارانه دریافت می کنند، اشاره کرد و بیان داشت: با دستور رئیس جمهور محترم شرایط پرداخت این وام با سه ماه تنفس و تقسیط به صورت کسر از یارانه در اولویت است و در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

بازوند بازگشایی کسب و کارهای کم ریسک و متوسط را از تاریخ 23 فروردین یادآور شد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی لیست مشاغل پرریسک اعلام خواهد شد و این کسب و کارها تا پایان فروردین تعطیل و مشاغل کم ریسک با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند البته نظارت بر این موضوع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز