خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

احداث «مرکز اورژانس پشتیبان گیلان» در حال نهایی شدن

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۶۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اعلام نهایی شدن احداث مرکز اورژانس 120 تختخوابی پشتیبان گیلان در سایت لاکان رشت، از بهره برداری این پروژه تا نیمه نخست خردادماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان سالاری در جمع خبرنگاران با اشاره به خیز جهش گرایانه دانشگاه علوم پزشکی استان در توسعه زیرساخت‌های درمانی، اظهار کرد: با شیوع کرونا ویروس در گیلان کمبودهای زیرساختی در پی افزایش مراجعات زیاد بیماران خود را نشان داد و از این‌رو توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به حمایت‌ها و حسن توجه وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه به جبران کمبودهای زیرساختی در گیلان، افزود: گیلان به لحاظ امکانات و تجهیز مراکز درمانی از بسیاری از استان‌ها عقب مانده و این توسعه‌نیافتگی توجه مسئولان کشور را به گیلان برانگیخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اقدامات قابل‌توجهی در رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی گیلان طی دو ماه اخیر صورت گرفته، گفت: گیلان در بسیاری از بخش‌ها ازجمله در داشتن تخت‌های ICU، اتوکلاو پلاسما، رومیزی و بیمارستانی، اکسیژن ساز و تجهیز مراکز بیمارستانی به لنژری رشد قابل‌ملاحظه‌ای به خود گرفته است.

 سالاری با اشاره به اضافه شدن مرکز تحت نظر اورژانس کرونا به بخش درمان گیلان، خاطرنشان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 2000 مترمربع در سایت لاکان در حال آماده‌سازی است و ظرفیت پذیرش 120 تخت درمانی پشتیبان را دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها از سایت‌های پشتیبان درمانی برخوردار هستند اما گیلان از این مزیت محروم بود، تصریح کرد: بسیاری از استان‌ها به جهت پیش‌بینی بلایایی طبیعی و یا شیوع اپیدمی‌هایی همچون کرونا، مراکز پشتیبانی را دارند که بتوانند از آن‌ها در مواقع بحرانی استفاده کنند درحالی‌که این امکان‌سنجی در گیلان در گذشته وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه برای استان سه مرکز تحت عنوان اورژانس پشتیبان در سایت‌های جداگانه در نظر گرفته‌شده، گفت: یکی از این مراکز در سایت لاکان در حال احداث و بهره‌برداری است و تمامی فضاهای پشتیبان اورژانس را دارد.

سالاری با بیان اینکه برای سایت تحت نظر اورژانس گیلان در لاکان آشیانه اورژانس هوایی نیز پیش‌بینی‌شده، گفت: انتظار داریم این سایت با سرعت پیشرفت کنونی تا نیمه نخست خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز