خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری فارس خبر داد:

آغاز به کار پروژه های عمرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۵۹۳

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های عمرانی گفت: واقعیت های جامعه نشان می‌دهد که در کنار رعایت جدی مسائل بهداشتی و تامین سلامت مردم آن بخش از فعالیت های عمرانی و تولیدی که امکان شروع آنها وجود دارد، تعطیل نشوند.

به گزارش ایلنا، محمود رضایی با اشاره به دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر فعالیت پروژه های عمرانی و توسعه ملی و استانی، بر حفظ الزامات بهداشتی تا کید کرد: موضوع روز کشور و در حقیقت مسئله اول کشور که از صدر تا ذیل نظام اداری را به خود درگیر کرده است بی شک مسئله کرونا ویروس است. در همین راستا تصمیمات ملی زیر نظر رئیس‌جمهور و در قالب ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته و به ستادهای استانی ابلاغ می‌شود از همین رو در ابتدای درگیری کشور با این ویروس تمامی دستگاه های استان توان حداکثری خود را برای مقابله با این ویروس به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: قطعا یکی از ضروریات حفظ سلامتی مردم ایجاد فضای امن اقتصادی به عنوان پشتوانه نظام سلامت و در همین راستا ، بر حسب دستور ستاد ملی کرونا ادامه یافتن پروژه های عمرانی در چارچوب مشخص و معین است.

رضایی در ادامه با تاکید بر کلید واژه های موجود جهت حفظ ایمنی بیشتر افراد اعم از فاصله گذاری اجتماعی، چیدمان کارگاهی، حمایت و پشتیبانی،تامین مواد و تجهیزات و ... از سازمان فنی و حرفه ای، اداره کل استاندارد،  سازمان نظام مهندسی و دانشگاه علوم پزشکی خواست تا علاوه بر کمک به ایجاد هرچه سریع تر پروتکل های عمرانی کمیته آموزش مجازی ایجاد و نسبت به آموزش پیمانکاران اقدام کنند و علاوه بر کمیته آموزش، کمیته ای هم جهت نظارت و سرکشی به کارگاه های عمرانی و تولید مصالح ایجاد شود.

وی افزود: در برخی از کارگاه ها و محل های پروژه که بعضاً به صورت دایم کارکنان در ان محیط ها استقرار دارند می توان از روش های غربالگری در هنگام ورود اولیه آنها استفاده کرد و در طول مدت زمان اسکان آنها با رعایت مسایل بهداشتی ریسک ابتلا و انتشار ویروس را پایین آورد. برای انجام این غربالگری ها نیاز است تا با توجه به تجربیات چند ماه اخیر نسبت به مستقر کردن دستگاههای تب سنجی در کنار پرسشنامه های خود اظهاری اقدام شود تا بتوان افرادی که علایم و نشانه های اولیه را دارند سریع تر شناسایی کرده و جهت قرنطینه و درمان معرفی شوند و همچنین از آلوده کردن کسر بزرگ تری از کارکنان و فعالین جلوگیری شود.

رضایی از مدیران دستگاه های اجرایی نیز خواست تا جایی که قوانین پیمان ها به آنها اجازه می دهد درصورت نیاز از ظرفیت قراردادها استفاده کرده و نسبت به گنجاندن بندهایی جهت تامین مواد و لوازم بهداشتی جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در اختیار قرار دادن انها به کارکنان گارگاه های عمرانی و همچنین موارد مربوط به تاخیرات و پایان پروژه ها اقدام نمایند.

در پایان این جلسه دکتر رضایی از تمامی متولیان امور عمرانی خواست تا از فن آوری های الکترونیکی برای پیش بردن اهداف در زمان شیوع کرونا ویروس استفاده کنند.

وی در ارتباط با تسهیلات بانکی و بسته‌های حمایتی نیز بیان نمود، مشابه کارگاه‌های تولیدی و صنعتی مقرر گردید پیشنهادات شورای فنی استان به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز