خبرگزاری کار ایران

با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور؛

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۵۹۰

با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام معرفی شد.

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه حسین صمصامی قائم مقام کمیته امداد با قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام دیدار کرد.

در این دیدار که در راستای تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان صورت پذیرفت استاندار ایلام ضمن تقدیر از زحمات مدیر کل سابق کمیته امداد استان گفت: رضایی یکی از بهترین مدیران استان بود که خالصانه پای کار آمد و حتی اصرار داشتم که کماکان از خدمات ایشان بیشتر استفاده کنیم با این حال برای موسی نژاد از فرزندان خوب و شایسته استان نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در ادامه سیاست کمیته امداد در راستای خودکفایی مددجویان را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: در ایلام یک پارادوکس عجیب وجود دارد در عین اینکه یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است اما از طرفی نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها بالاتر از میانگین کشوری است و منابع غنی خدادادی فراوانی در استان نیز وجود دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: علی رغم اینکه نظام و دولت های مختلف خدمات ارزشمندی در استان انجام داده اند اما به خاطر عمق محرومیت و عدم توسعه یافتگی در استان فقر در ایلام زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی عملا کار اقتصادی در استان ممکن نبود، اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی حداقل زیرساخت های استان نیز از بین رفت با این حال مردم در این دوران سخت با رشادت و فداکاری رتبه اول ایثارگری در کشور را کسب کردند.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که نظام و دولت در دو سه سال اخیر کمک های فراوانی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه انجام داده است، افزود: در این سالها علاوه بر ایجاد تسهیلات ویژه اشتغالزایی، میزان مستمری خانواده های مددجو سه برابر شده است.  

وی در راستای رفع مشکل مددجویان گفت: کمیته امداد بایست با مسکن و راه و شهرسازی تفاهم نامه های قوی برای رفع مشکل مسکن مددجویان ببندد چرا که یکی از مشکلات عمده این اقشار ضعیف بحث مسکن آنان است.

وی افزود: در سالهای گذشته چند برنامه خیلی خوب مطرح شد یکی بحث مسکن مهر و دیگری هدفمندی یارانه ها که در جهت کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بود اما متاسفانه خوب اجرا نشدند. 

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار رسیدگی به بیماران صعب العلاج افراد مدد جو شد و گفت: این افراد علاوه بر درد فقر و تنگدستی درد بیماری نیز بر آن اضافه شده و در این راستا نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی در پایان گفت: برای بازدید از مددجویان  بهزیستی و کمیته امداد دوربین و اطلاع رسانی را حذف کرده ام چرا که شان مردم برای ما اهمیت بالاتری داشته است.

وی افزود: در جهت کمک به کمیته امداد هر کاری از دستم بر بیاید و هرجا بتوانم از همه ظرفیت ها برای کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه فروگذار نخواهم بود.

در پایان از زحمات ضیاء رضایی تقدیر شد و قنبر موسی نژاد بعنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز