خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار کالا به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۵۰۵

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۶۷۳ هزار و ۷۸۸ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به خارج از کشور صادر شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۹۱ دلار با وزن سه میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۰۷ تن از این کالا‌ها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است.

وی تصریح کرد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و ۱۹ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۰۵ دلار کالا با وزن ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۹ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

این مقام مسئول  مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۸۵۲ نوع کالا اعلام کرد و اظهار کرد : در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع کاشی و سرامیک، رب گوجه فرنگی، پنیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده و سیب تازه اعلام کرد.

 حیدری تصریح کرد : همچنین سال گذشته از استان کرمانشاه سفره یکبار مصرف، آهن یا فولاد تخت نورد شده با پهنای حداقل mm ۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده باروی، انواع کیک و کلوچه، دوغ و ماست، رخام پولیش داده شده و حکاکی شده صادر شده است.

وی در خاتمه اضافه کرد : بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز