خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی بهزیستی استان:

ضدعفونی مرکز سالمندان قزوین روزانه انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۴۸۶

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: مرکز نگهداری از افراد سالمند در استان قزوین روزانه و به طور مستمر از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

راحله جاتن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: علاوه بر عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرکز نگهداری افراد سالمند  اکسی متری و تب سنجی هم به طور مداوم انجام می شود تا اگر سالمندی به ویروس کرونا مبتلا شده شناسایی شد، از دیگر افراد جدا شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان افزود: همچنین الکل ۷۰ درصد جهت ضدعفونی سطوح و دست ها برای پرسنل مراکز زیر پوشش بهزیستی استان تهیه شده و مراکز موظف هستند هر روز کلیه سطوح و وسایل را ضدعفونی کنند.

جاتن در خصوص اقدامات بهداشتی صورت گرفته از سوی پرسنل مراکز بهزیستی عنوان کرد: هر روز که پرسنل مراکز به واحد خود وارد می شوند در هنگام ورود ضدعفونی و تب سنجی می شوند تا خود پرسنل هم اگر دچار به این ویروس شده اند شناسایی و قرنطینه شوند.

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ ماسک هم از سوی خیرین برای مراکز نگهداری افراد سالمند تهیه شده تا از انتقال این ویروس به نحو احسن جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: ۵۰۰۰ مایع شوینده بین توانخواهان مقیم در منزل با اولویت ضایعات نخاعی و معلولین بسترگرا توسط بهزیستی استان توزیع شده است.

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی استان، قبل از شیوع ویروس کرونا در استان در این خصوص بازدید افراد متفرقه ، ملاقات خانواده ها و برگزاری مراسم جمعی در این مراکز ممنوع اعلام شد .

جاتن گفت: مبلغ سی هزار تومان در اسفند ماه به 900 نفر از افراد زیر پوشش بهزیستی پرداخت شد و ۵۰۰ هزار تومان هم در فروردین ماه به ازای هر سالمند به مراکز پرداخت خواهد شد.

وی در پایان از توزیع مجدد ۵۰۰۰ لیتر مایع شوینده جهت عملیات ضدعفونی و گندزدایی مراکز بهزیستی استان در هفته آینده خبرداد.

استان قزوین 8 مرکز توانبخشی مراقبتی شبانه روزی شامل: 5 مرکز مخصوص زنان، 2 مرکز برای مردان و 1 مرکز مشترک برای مردان و زنان دارد که ۴۵۰ نفر در این مراکز در حال نگهداری هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز