خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

رشد دو برابری سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان/ برای تحقق جهش تولید، سرمایه‌های مردمی به میدان آورده شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۴۶۲

نماینده عالی دولت در گیلان از رشد دو برابری سرمایه گذاری صنعتی در استان طی سال گذشته (1398) نسبت به سال ما قبل (1397) خبر داد و گفت: تحقق جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب شده، نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف برای به میدان آوردن سرمایه‌های مردمی است.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بازدید خود در نخستین روزهای سال جدید از چند واحد تولیدی و قدردانی از تلاش‌های موثر آنان اشاره کرد و گفت: نگاه دولت و مدیران ارشد و نیز تلاش همگان بر توجه به حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته و آمارها نشان‌دهنده کسب توفیقات مطلوب در سال گذشته است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در سال 98 نسبت به سال 97، دوبرابر شده و از 800  میلیارد تومان به یک هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه توفیقات حاصله علاوه بر تلاش فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی نتیجه حمایت‌های دولت خصوصاً در پرداخت تسهیلات گوناگون از جمله رونق تولید بوده، اظهار داشت: از میان 31 استان کشور، گیلان رتبه سوم از لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی رونق تولید در سال 98 را کسب کرده که انتظار می رود در سال جاری نیز با تلاش بیشتر شاهد استمرار موفقیت ها و بیشتر باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به برخورداری یک هزار و 587 واحد از تسهیلات رونق تولید در سال 98 به میزان یک هزار و 200 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: جایگاه استان از لحاظ مبلغ پرداختی تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال جاری باید نسبت به قبل ، به طور محسوسی ارتقا یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شعار سال گذشته رونق تولید و امسال جهش تولید است، گفت: شعار جهش تولید، امری راهبردی است که برای تحقق آن نیازمند عزم ملی، همکاری، تعامل گسترده و هماهنگی فراگیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی زمانی می‌تواند منجر به کسب توفیق شود که تمامی دستگاه‌های ذیربط همراه باشند، ادامه داد: زمانی تولیدکنندگان می‌توانند موفق باشند که در فضای رقابتی و در راستای منافع ملی، قدرت رقابت پذیری پیدا کنند.

 زارع با بیان اینکه رقابت پذیری و جهش تولید در فضای غیررقابتی و انحصارگرایانه اتفاق نمی افتد، افزود: دولت کوشش کرده تا با ایجاد شفافیت، تسهیلات و آسان‌کردن ضوابط و مقررات حمایت‌های اقتصادی و مادی، شرایط لازم را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق جهش تولید نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف برای به میدان آوردن سرمایه‌های مردمی، فعالیت گسترده تر و قوی تر شرکت های تعاونی و خصوصی و نیز آحاد مردم بر مبنای سند آمایش سرزمینی گیلان و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف اقتصادی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای تحقق شعار امسال نیازمند تقویت انگیزش کارکنان هستیم، به کلام پروردگار متعال مبنی بر تأکید بر کار و تلاش فردی و جمعی اشاره و خاطرنشان کرد: شعار سال نیازمند نگاه کارشناسانه، علمی و مدبرانه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهش های نخبگان و برخورداری از حمایت‌های قانونی قوای مختلف در کنار یکدیگر است و اهدافی که در سال گذشته مدنظر بوده و تحقق آنان بسیار کارگشا و راهگشاست؛ همچنان در سال جاری در دستورکار قرار دارد.

استاندار گیلان با تأکید بر تلاش در جهت اتمام طرح های تولیدی نیمه تمام بالای 70 درصد و بازگشت 196 واحد شناسایی شده به چرخه تولید اظهار داشت: در سال گذشته تعدادی از واحدهای نیمه فعال و راکد استان به چرخه تولید بازگشتند که معتقدم با حمایت دستگاه ها و بانک ها و برنامه ریزی مناسب در سال جاری نیز می‌توانیم تعداد قابل توجه دیگری از آنها را وارد چرخه کنیم.

 وی به وجود فاصله میان ظرفیت تولید اسمی با شرایط فعلی برخی از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و افزود: بانک ها در جهت اختصاص سرمایه در گردش شروع به کار و ارتقاء ظرفیت تا میزان اسمی، همکاری لازم را داشته باشند.

زارع بر ضرورت تقویت ارتباط واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی با دانشگاه‌ها، پارک های علم و فناوری و نخبگان تأکید و تصریح کرد: ارتباط این واحدها با علم، دانش و فنآوری باید بیشتر و منسجم تر باشد تا شاهد توفیقات مضاعف آنان باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی در ارزآوری از طریق درآمدهای نفتی با مشکلاتی مواجه می‌شویم باید راه های جایگزین داشته باشیم، گفت: در این مسیر تلاش فعالان بخش خصوصی، شرکت‌های تعاونی و تجاری کردن تولیدات شرکت های دانش بنیان می‌تواند توفیقات بیشتری را نصیب استان و کشور کند.

وی موفقیت های حاصل شده طی سال گذشته در استان را حاصل تلاش جمعی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و حمایت دستگاه های اجرایی و بانک ها ذکر و بیان کرد: از همه تولیدکنندگانی که در شرایط سخت ماه های آخر سال گذشته و نخستین روزهای سال جاری در شرایط تند باد و آسیب بیماری، کوشیدند تا چراغ تولید خاموش یا کم نور نشود، قدردانی می کنم.

 زارع همچنین در خاتمه سخنانش میلاد مسعود حضرت ولیعصر (عج) را تبریک گفت و از تلاش‌های اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قدردانی کرد.

در این جلسه مشکلات پنج واحد تولیدی استان مطرح و با دستور استاندار گیلان برای رفع آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز