خبرگزاری کار ایران

تقاضای نزدیک به یک هزار نفر شاهین شهری برای دریافت بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۴۲۷

رئیس اداره کار شاهین‌شهر و میمه گفت: جمعیت کارگری این شهرستان شاهد رشد 10 درصدی بوده است که هم‌اکنون نزدیک به 85 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

کریم علی‌نقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کارگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: نزدیک به 45 هزار نفر از جمعیت کارگری شاهین‌شهر و میمه از شعب تأمین اجتماعی واقع در این سطح این شهرستان خدمات دریافت می‌کنند و الباقی تحت حمایت مراکز تأمین اجتماعی شهر اصفهان هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که پایه حقوق کارگران رشد 20 تا 25 درصدی داشته باشد، اضافه کرد: اگر این پیش‌بینی محقق شود یک کارگر امسال کمتر از 2 میلیون و 400 هزار تومان به‌اضافه بیمه و سایر مزایا دریافتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از بخش‌های اقتصادی ازجمله صنایع، اصناف، واحدهای گردشگری و سایر را تحت تأثیر خود قرار داده است، خاطرنشان ساخت: تا به امروز نزدیک به یک هزار نفر در این شهرستان تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند.

علی‌نقی از متقاضیان بیمه بیکاری خواست که به‌هیچ‌عنوان به‌صورت حضوری به اداره کار شهرستان شاهین‌شهر و میمه مراجعه نکنند و تنها تقاضای خود را از طریق سامانه اعلام‌شده ثبت نمایند و بعد دریافت پیامک کد پیگیری به درخواست آن‌ها توسط کارشناس مربوطه رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح تنها برای دو ماه است و قرار هست کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از کار بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به آن‌ها بیمه بیکاری پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز