خبرگزاری کار ایران

آمادگی شورای شهر یزد بر حمایت از اصناف/صنوف یزد بیش از این کشش تعطیلی ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۲۷۵

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به لزوم حمایت از اصناف یزد در بحران کرونا گفت: اعضای شورای شهر با ارائه پیشنهادهایی بر حمایت از اصناف و بازگشایی آنها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حمیدرضا قمی با بیان اینکه سه سناریو برای اقدام حمایتی از اصناف و مشاغل یزد از سوی شورای شهر دنبال می شود اظهار داشت: اعضای شورای شهر یزد در نشستی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای بازگشایی محل‌های کسب و کارها و تدوین پروتکل‌های بهداشتی در این مورد اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار تحمل و کشش تعطیلی را بیش از این ندارد ادامه داد: اصناف یزد به دلیل وضعیت مالی در شرایط فعلی ممکن است دوام نیاورند و تاب آوری محدودی داشته باشند که به لحاظ اقتصادی هم آسیب جدی خواهند دید.

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به وضعیت اقتصادی دولت در این شرایط اضافه کرد: به نظر می رسد دوره طولانی برای بحران کرونا داشته باشیم لذا ناچاریم تدابیری اتخاذ کنیم تا همزیستی برای این دوره و دوره پساکرونا داشته باشیم و آسیب ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر بر همکاری سازمان‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی و دستگاه‌های مرتبط در حمایت از اصناف تاکید دارد عنوان کرد: بازگشایی اصناف از 23 فروردین پیش بینی شده لذا لازم است پروتکل های بهداشتی در این خصوص ارائه شود تا ضمن کنترل و مهار ویروس کرونا، آسیب پذیری اصناف را نداشته باشیم.

قمی با تاکید بر لزوم مدیریت بازگشایی اصناف اظهار داشت: این موضوع باید به نحوی باشد که نه اصناف به طور مطلق تعطیل باشند و نه همه صنوف به یکباره بازگشایی شوند و انفجار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در نشست اعضای شورای شهر در خصوص تامین منابع، راه اندازی پروژه های عمرانی با رعایت پروتکل ها، استفاده از ظرفیت های نرم افزاری شهرداری در رونق کسب و کارها بحث و تبادل نظر شد افزود: تسهیل امور مربوط به شهرداری و پیگیری وسایل بهداشتی محلات از اولین روزهای شیوع کرونا دنبال شد و با استفاده از نظر همه دستگاه های مسوول آماده همکاری در تدوین پروتکل های بازگشایی اصناف هستیم.

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: شورای شهر با تشکیل کمیته های داخلی، همکاری در تامین منابع، راه اندازی پروژه های عمرانی با رعایت پروتکل ها، بهره گیری از ظرفیت نرم افزاری شهرداری در رونق کسب و کارها و استفاده از بستر وب برای مشاغل آسیب دیده را دنبال می‌کند.

وی با تقدیر از حمایت و همراهی خیران یزدی در شرایط کرونایی استان تصریح کرد: همچنین شورا برنامه ای دارد تا برای حمایت از اقشار آسیب دیده جدای از کمک های کوچک و خرد انجام شده، کمک ها و حمایت های خیران را متمرکز کند و با نظارت و مدیریت خیران در قالب بسته های حمایتی توزیع شود.

قمی سومین اقدام شورای شهر در این زمینه را حمایت از کارگران ساختمانی و پروژه های عمرانی برشمرد و عنوان کرد: قرار شده با مشارکت دستگاه هایی چون سازمان نظام مهندسی، اداره کار و شهرداری و ... پروتکل بهداشتی برای فعالیت کارگران ساختمانی در کنار حمایت های مالی ارائه شود تا آسیب ها به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه ضروری است با همکاری بهداشت محیط، اصناف و افراد خبره در هر رسته، پروتکل ها را در استان تدوین و ابلاغ شود ادامه داد: کمیته هایی برای این منظور تشکیل شده و نتیجه اقدامات کمیته ها در این خصوص اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز