خبرگزاری کار ایران

در نشست اتاق اصناف و سپاه بندرعباس مطرح شد؛

برنامه عملیاتی دولت برای حمایت از اصناف ارائه شود/ فعالان صنفی پیشتاز در عملیات پیشگیرانه از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۲۶۰

نخستین نشست مشترک سال ٩٩ اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با حضور رئیس اتاق و هیات همراه در دفتر فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس برگزار شد و بر ارائه برنامه عملیاتی دولت برای حمایت از اصناف و جبران خسارت آنان در تعطیلات کرونایی تاکید شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالمجید جلالی صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس با اشاره به درایت مقام معظم رهبری در مدیریت نظام، کشور و اتفاقات منطقه و جهان اسلام و همچنین نامگذاری سال با عنوان جهش تولید، اظهار کرد: همراهی مردم ولایی ایران اسلامی نشات گرفته از فرهنگی است که به برکت رهبری های داعیانه امام خامنه ای شکل گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات داوطلبانه اتاق اصناف مرکز هرمزگان و فعالان صنفی این استان در همراهی با دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد مقابله با کرونا ضمن فرهنگ سازی، آموزش و حتی تعطیلی بازارها و مجتمع های تجاری به طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای پیشگیری بیماری کرونا کمک کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان بیان کرد: اتحادیه‌های صنفی مختلف استان به ویژه اتحادیه خیاطان با ورود به موضوع تولید ماسک البسه مورد نیاز پرسنل درمان و بیماران در این برهه، اقدامات شایانی را با کمک بسیج محلات و با ایجاد کارگاه های تولیدی انجام دادند.

جلالی با درخواست از بسیج برای حمایت از واحدهای فعال در زمینه تهیه و توزیع محصولات و کالاهای بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا، تصریح کرد: تمام برنامه های اتاق اصناف را برای پیشبرد اهداف نظام در امر مبارزه و پیشگیری کرونا ویروس به کار خواهیم برد.

وی همچنین در ادامه با تشکر ویژه از اتحادیه های صنفی استان به خصوص صنف طلا و جواهر بندرعباس که در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا گفت: همراهی و تعامل فعالان صنفی با روسایی اتحادیه با هدف کمک به شهروندان و حفظ سلامت جامعه قابل تحسین بوده است.

سرهنگ حسین درویشی نیز در ادامه این نشست صمیمی با تشکر از همراهی و تعامل بسیار نزدیک اتاق اصناف و بازاریان بندرعباس با بسیج در برنامه های مختلف به ویژه کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، تصریح کرد: بیشترین آسیب در زمان بروز بیماری کرونا به قشر اصناف و بازاریان وارد شده و نیازمند این هستیم که برنامه دقیقی برای حمایت و جبران خسارت ها از سوی دولت ارائه گردد.

درویشی با اشاره به تجمع برخی شهروندان در ساحل شهر بندرعباس افزود: مدیریت شهرستان نیازمند همراهی مردم با ستاد پیشگیری استان و البته تدبیر بیشتری است.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس تصریح کرد: پس از دستور فرمانده ستادکل نیروهای مسلح در خصوص غربالگری در ورودی و خروجی های شهرستان با استفاده از نیروی بسیج در سطح بندرعباس به صورت شبانه روزی اقدام گردید.

وی در ادامه با اشاره به موج بازگشت نیروهای کار غیر بومی ساکن استان، عنوان کرد: دستور فعالیت برخی صنوف و مشاغل با توجه به کمبود تجهیزات درمانی، بزرگترین چالش سلامت برای شهروندان استان خواهد بود.

مهدی قنبری فرمانده حوزه مقاومت مالک اشتر نیز در ادامه با تشکر ویژه از هیات رئیسه اتاق اصناف به واسطه همکاری با بسیج،خاطرنشان کرد: روسا و مدیران اتاق اصناف همواره با روحیه جهادی در این ایام در خدمت رسانی به مجموعه تحت نظارت پیشتاز هستند.

علی شعبانی رئیس اتحادیه خیاطان بندرعباس نیز با ارائه گزاشی از برنامه های اجرایی این اتحادیه در زمینه تولید ماسک و لباس مخصوص کادر درمانی استان، ادامه داد: تامین مواد اولیه این کارگاه ها یکی از مشکلات پیش رو بود که با همکاری سازمان صنعت و معدن این مشکل مرتفع شد.

وی تاکید کرد: با لطف و عنایت خداوند و پشتکار تولیدکنندگان هرمزگانی و تهیه مواد اولیه بالغ بر ٧٠ درصد از البسه بیمارستانی و ماسک استان را در کارگاه‌های موجود تامین می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز