خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد:

مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی و تاریخی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۲۵۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان مرمت شد، گفت: این آثار شامل ۲۰ عدد سکه و ۳۰ عدد سفال است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان، امیرارجمند ، گفت: سال گذشته ۵۰ شیء فرهنگی و تاریخی موجود در مخزن اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان که شامل ۲۰ عدد سکه و ۳۰ عدد سفال می‌شود، توسط مرمت‌گران در کارگاه مرمت اشیای موزه ذوالفقاری مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، تصریح کرد: اقدامات انجام شده بر روی ۵۰ شیء فرهنگی و تاریخی شامل بررسی و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب‌شناسی اشیا و انجام آزمایشات اولیه جهت شناسایی عوامل آسیب‌رسان، پاکسازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیاء است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ادامه داد: اشیای فرهنگی و تاریخی با جنسیت‌های مختلف از جمله سفال، فلز، منسوجات، پوشاک و غیره متعلق به گنجینه‌های استان ساماندهی حفاظتی شد و اطلاعات مربوط به ۵۰ شیء تاریخی موجود در موزه‌های استان در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز