خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد:

مصرف الکل صنعتی در یزد 8 نفر را به کام مرگ کشاند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۸۴

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در اسفندماه ۹۸ تا هجدهم فروردین‌ماه ۹۹ در این استان 8 نفر به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احمد دهقان با اشاره به بی تاثیر بودن مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار داشت: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ۸۳ نفر به علت مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه گسترش مسمومیت با الکل در بین جوانان یزدی با شیوع بیماری کرونا رو به افزایش است ادامه داد: برخی تصور می‌کنند، الکل باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت کرونا می‌شود که این مساله به هیچ وجه پایه و اساس علمی ندارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد میانگین سنی افرادی را که در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند بین ۲۰ تا ۴۰ سال اعلام و بیان کرد: مصرف الکل صنعتی به صورت خوراکی موجب مرگ می‌شود و بر خلاف آنچه که مطرح می‌شود، مصرف الکل هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

وی بیان کرد: مصرف مشروب الکلی تقلبی روی مغز، چشم، کلیه و کبد، تأثیر مخربی دارد و تقریباً هیچ عضوی از بدن انسان از عوارض آن در امان نیست.

دهقان با تاکید بر اینکه پیشگیری از بیماری کرونا در گرو رعایت بهداشت و عمل به توصیه پزشکان و همچنین در خانه ماندن است اظهار داشت: مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی به عنوان سلول‌های مقابله کننده با ویروس‌ها شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز