خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان:

صفحه تلفن همراه عاملی برای انتقال ویروس کرونا است

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۳۶

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: تلفن همراه و به ویژه صفحه آن از جمله سطوحی است که می تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد.

علیرضا مهرعلیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: از آنجایی که که ویروس کرونا ممکن است به مدت طولانی بر روی برخی سطوح و اشیا زنده بماند و به افراد سالم منتقل شود، تلفن همراه و به ویژه صفحه آن، از جمله سطوحی است که در طول شبانه‌روز، بسیار لمس می شود و به طور معمول، ضدعفونی نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان با اظهار اینکه ریز قطرات ناشی از عطسه و سرفه افراد مبتلا به ویروس کرونا، ممکن است تا فاصله دو متری پخش شود و روی سطوح و اشیا بماند؛ گفت: مقاومت این ویروس برای زنده ماندن بر روی سطوح خارجی، بسیار شبیه به ویروس بیماری سارس است.

مهرعلیان توصیه کرد که روزانه در چندین نوبت، با دستمال آغشته به آب و صابون، اسپری‌های تهیه شده از ترکیب آب و الکل و یا پرتوهای نوری فرابنفش که باکتری‌ها و ویروس‌های موجود بر سطح گوشی را از بین می‌برند، صفحه نمایش تلفن همراه، ضدعفونی شود.

وی بیان کرد: با توجه به نحوه  انتقال ویروس کرونا و بقای طولانی مدت آن بر روی سطوح خارجی، توصیه می‌شود در مکان‌های شلوغ، تا حد ممکن از گوشی تلفن همراه استفاده نشود. وی ادامه داد که هر فردی باید علاوه بر شست و شوی مداوم دست هایش، گوشی‌ تلفن همراهش را نیز حداقل دو بار در هر روز، البته با رعایت موارد ایمنی و عدم آسیب‌رسانی به آن، از طریق مواد ضدعفونی نظیر الکل (اتانول) ضدعفونی کند و تا حد امکان از تماس دست‌های آلوده خود با تلفن همراه و سر و صورت خود خودداری کند.

این مسئول تصریح کرد: ویروس کرونا بر روی سطوح شیشه‌ای و در دمای اتاق، بین ۹۶ تا ۱۲۰ ساعت (۴ تا ۵ روز) و بر روی سطوح پلاستیکی صیقلی، تا ۷۲ ساعت (سه روز) ممکن است زنده بماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز