خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع‌دستی قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۱۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از اعطای بیش از ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی گفت: برای ایجاد اشتغال، رونق تولید صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه پارسال ۱۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات مشاغل خانگی، سامانه کارا و تفاهم‌نامه کشوری معاونت صنایع‌دستی و بانک گردشگری به هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

خزائلی اظهار کرد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های گلیم، تولیدات چرمی دست‌دوز، منبت، سفال، تراش و مینای شیشه و رودوزی‌های سنتی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تسهیلات اعطایی به صنعتگران از محل منابع بانک ملی، بانک گردشگری، بانک تجارت و صندوق کارآفرینی امید است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی غرفه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی، بازارچه‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش صنایع‌دستی خسارات زیادی به فعالان این عرصه وارد شده است که امید داریم در دوران پسا کرونا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و رویداد‌های صنایع‌دستی بخشی از این خسارت را جبران کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز