خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون البرز:

سهم بانوان در اهدا خون استان نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین است

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۰۶۵

مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به تاثیر بانوان در ترویج فرهنگ اهدای خون در خانه و خانواده گفت: در حال حاضر سهم بانوان در اهدا خون استان حدود 5 درصد بوده که این میزان نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته که حدود 50 - 40 درصد بود سهم پایینی را شامل می شود .

به گزارش ایلنا، میرمحمدعلی حسینی امروز همزمان با روز سلامتی و جهانی بهداشت سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در پویش همگانی با عنوان "با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدای خون" ضمن تقدیر از این عمل انسان دوستانه که باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران می شود، گفت: اهدای خون یکی از مهمترین مسئولیت ها و ارزش‌های اجتماعی و شهروندی است که اهداکننده خون بدون هیچگونه چشمداشت مادی و تنها با هدف اعتلای فرهنگ فداکاری قسمتی از خون را برای نجات جان بیماران و همنوعان خود اهدا می کند .

وی با عنوان اینکه نقش بانوان در ترویج فرهنگ اهدای خون در خانه و خانواده و جامعه بسیار موثر بوده، گفت: در حال حاضر سهم بانوان در اهدا خون استان حدود 5 درصد بوده که این میزان نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته که حدود 50 - 40 درصد بود سهم پایینی را شامل می شود .

حسینی اظهار کرد: برخلاف باور عمومی که اهدای خون فقط یک کار مردانه بوده ، بانوانی که از نعمت سلامتی برخوردار هستند در صورت عدم وجود محدودیت‌هایی همچون دوران بارداری، شیردهی و... می توانند به جمع اهداکنندگان زندگی در استان بپیوندند و بانوان به شرط برخورداری از سلامت جسمی می‌توانند سه بار درسال (آقایان چهار بار در سال ) اهدای خون داشته باشند .

حسینی ابراز امیدواری کرد که با این طرح و پویش زیبای اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدای خون ، فرهنگ اهدای خون در خانه و خانواده بیش از پیش نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز