خبرگزاری کار ایران

تقی زاده مطرح کرد:

افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل کرونا با تغذیه سالم/ پرهیز از مصرف کنسرو و فست فود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۹۷۸

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت نکات تغذیه ای، گامی مهم در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بردارند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن تقی‌زاده درباره افزایش سطح ایمنی بدن افزود: دریافت روزانه مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، مرکبات و فرآورده های لبنی و پروتئینی می تواند نیاز روزانه افراد به ویتامین‌های B، C، A، DوE را تامین می کند.

وی تصریح کرد: با مصرف مغزهای گیاهی بی‌نمک، حبوبات، انواع گوشت های کم چرب و غلات سبوس دار که از منابع غنی آهن و روی هستند، نیاز بدن به انواع مواد معدنی تامین می شود.

 تقی زاده به تاثیر نوشیدن آب و مایعات کافی اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

وی یادآور شد: از مصرف مکمل ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری کنید زیرا مصرف مقدار بالای این مکمل های ویتامینی و مواد معدنی اثر محافظتی در بدن ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به پرهیز از مصرف غذاهای چرب و شور مانند انواع کنسرو و فست فود، در این دوران توصیه کرد.

وی افزود: به منظور تامین انرژی و مواد مغذی ضروری در زمان ابتلا به بیماری های تنفسی پیشنهاد می شود از فرآورده‌های غذایی مانند: حبوبات، شیر و لبنیات پاستوریزه، تخم مرغ و مغزهای گیاهی بی‌نمک بیشتر استفاده کنید.

تقی زاده تاکید کرد: همچنین به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب و همچنین چای و دمنوش های گرم توصیه می شود.

وی با اشاره به عدم استفاده از مواد غذایی نفاخ، چرب و شور به دلیل افزایش التهاب دستگاه تنفسی، اظهار داشت: بایستی برای بیماران از وعده های غذایی کوچک و کم حجم استفاده کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه به افزایش مصرف پروتئین حیوانی و ویتامین  ها از قبیل  کیوی، موز، آلو، پرتقال، اسفناج، جعفری، سیب زمینی، هویج، کدوحلوایی، گوجه فرنگی، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع گوشت و ... اشاره کرد و گفت: این مواد از جمله مواد مفید برای تقویت مواد مورد نیاز بدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز