خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

70 درصد محله‌های عشایری خراسان رضوی از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۹۱۰

مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی گفت: 70 درصد محله های عشایری استان از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار هستند.

محمد نبوی‌فر درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: استان خراسان رضوی 345 محله عشایری دارد که عشایر استان در 13 شهرستان استان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون 70 درصد از محله های عشایری استان به شبکه آبرسانی متصل می باشند واز نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار هستند، گفت: برنامه داریم هر سال 10 درصد از محله‌های عشایری استان که فاقد شبکه آبرسانی هستند را پروژه آبرسانی آنها را اجرا کنیم  که امید است بتوانیم ظرف 3 سال آینده تمامی مناطق عشایری استان را اتصال به شبکه آبرسانی و آبرسانی با تانکر را در استان حذف کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته 10 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 4 برای اجرای 5 پروژه  آبرسانی به مناطق عشایری اختصاص داده شد و برنامه داریم تاپایان امسال برخورداری مناطق عشایری استان را از اّب شرب بهداشتی و پایدار به 80 درصد برسانیم.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی طول راههای دسترسی به مناطق عشایری استان را 3 هزار و 600 کیلومتر اعلام کرد و گفت: اگر چه بارندگی ها و سیل اخیر در استان خساراتی به راه های عشایری وارد نکرد ولی عشایر استان از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند که باران‌های سیل آسا در راه است و بیشترین بارندگی ها را در اردیبهشت ماه خواهیم داشت.

استان خراسان رضوی 7هزار و 450 خانوار عشایر دارد و با داشتن 995 هزار راس دام سبک در 345 محله عشایری اسکان دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز