خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین مطرح کرد:

برخورد قاطعانه دادگستری قزوین با متخلفان در حوزه بهداشت

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۲۱

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سلامت عمومی از مصادیق بارز حقوق عامه است و بدون هیچ تعارفی با متخلفان این حوزه برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در نشست مشترک با سرپرست، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص کرونا، اظهار کرد: موضوع سلامت عمومی در دستگاه قضایی از حساسیت خاصی برخوردار است و هر کجا احساس شود تهدیدی علیه بهداشت و سلامت جامعه در حال وقوع است، دستگاه قضایی قاطعانه ورود کرده و با متخلفان برخورد بازدارنده خواهد داشت.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از تمامی ظرفیت‌های قانونی در جهت پیشگیری از جرائم و تخلفات حوزه بهداشت، درمان و سلامت عمومی و همچنین اجرایی شدن وظایف قانونی دانشگاه علوم پزشکی در راستای احیای حقوق عامه استفاده کند.

وی گفت: بدون شک با برگزاری نشست‌های مشترک و تشکیل اتاق فکر از نقطه نظرات متقابل کارشناسان قضایی و پزشکی برای رسیدن به اهداف مد نظر، بهرمند خواهیم شد تا با اقدامات کارشناسی و به موقع، شاهد ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: آحاد مردم شریف و جامعه جهانی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی است و امیدواریم با همراهی مردم و پیگیری مسئولان، عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی و رعایت قرنطینه خانگی و طرح فاصله گذاری اجتماعی، یاری رسان کادر درمان کشور باشند.

قاسمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران به عنوان حافظان سلامت در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار گرفتند و با اقدامی جهادگونه وارد میدان عمل شدند.

وی در ادامه افزود: تنها را قدردانی از زحمات کادر درمانی، همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی اعلامی از سوی متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خصوص رعایت قرنطینه خانگی، حضور نیافتن غیر ضروری در معابر و اماکن عمومی و اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی است و باید در شرایط فعلی، همه نسبت به سلامت یکدیگر مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.

دادستان مرکز استان قزوین بیان داشت: با توجه به حساسیت‌هایی که در دستگاه قضایی نسبت به سلامت عمومی وجود داشت، در سال گذشته تعامل خوبی بین دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی برقرار شد و با همکاری هدفمند، اقدامات قابل توجهی در حوزه بهداشت، درمان، سلامت عمومی، پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات به خصوص در حوزه اصناف و اماکن عمومی اجرا شد.

وی گفت: در سال جدید نیز با بر طرف نمودن نقاط ضعف و ارتقای نقاط مثبت و در نظر گرفتن شرایط موجود همکاری‌ها و تعاملات تا رسیدن به نقطه مطلوب، با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز