خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد یزد خبر داد:

تشدید نظارت بر استاندارد شوینده‌ها و محصولات ضدعفونی/ با متخلفان برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۰۲

مدیرکل استاندارد استان یزد از تشدید نظارت بر استاندارد شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها و محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: براساس قانون با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا زارع بنادکوکی اظهار داشت: بازرسان این اداره با حضور در محل تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز این روز‌های کرونایی مردم بر تطابق تولید آنها با استاندارد نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در جامعه یکی از عوامل مهم در راستای آگاهی مردم برای خرید از کالای استاندارد و ناامن کردن بازار برای عرضه کالای غیراستاندارد است ادامه داد: به همین سبب عرضه کنندگان کالا و خریداران باید نسبت به درج علامت استاندارد بر کالا حساسیت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ واحد صنعتی تولید کننده اقلام بهداشتی در استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این تولیدات برای انجام آزمایش به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال می‌شود و چنانچه محصولی شرایط لازم را نداشته باشد از حیطه استاندارد خارج خواهد شد.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار گفت: با توجه به موضوع مهم شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه بازار سودجویان در توزیع مواد غیربهداشتی و غیراستاندارد هم وجود دارد که در این راستا علاوه بر نظارت کارشناسان و بازرسان اداره کل استاندارد استان مردم نیز در این زمینه بیشتر توجه و همکاری داشته باشند.

زارع افزود: مردم باید توجه داشته باشند که در زمینه خرید شوینده‌ها از جمله مایع ظرفشویی، صابون‌ها و غیره و مواد ضدعفونی کننده باید کالا برچسب استاندارد و کد ده رقمی داشته باشد و در غیر این صورت از خرید کالا بپرهیزند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خرید اقلام بهداشتی فاقد نشان استاندارد پرهیز کنند از آنها خواست برای حصول نتیجه کد ده رقمی زیر نشان استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و چنانچه اطلاعات دریافتی درباره کالا درست بود آن کالا را با خیال راحت خریداری کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد افزود: امکان دارد برخی از فروشگاه های استان به صورت دانسته یا نادانسته به فروش برخی اقلام بدون استاندارد بپردازند اما بازرسان این اداره کل، بر اماکن فروش اقلام بهداشتی نظارت خواهند کرد.

مدیر کل استاندارد افزود:  بازرسان این اداره از آغاز شیوع ویروس کرونا یعنی اسفندماه تاکنون، ۱۳۲ محل فروش را بازرسی کرده و نمونه‌های لازم را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال کرده اند که به محض دریافت پاسخ اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز