خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

تامین کامل تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۰۰

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های استان به طور کامل و حتی بیش از نیاز بیماران فعلی، تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید یعقوب فتح الهی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص فعالیت های انجام یافته توسط معاونت توسعه در خصوص شیوع کرونا، اظهار کرد: بر اساس دستور العمل مقابله با بیماری کرونا، حوزه‌ی مسئولیت معاونت توسعه در رابطه با پشتیبانی واحدهای بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها و ارائه‌ی خدمات مورد نیاز به مردم است.

وی افزود: از اوایل اسفندماه این کمیته در استان ما نیز تشکیل شد و با توجه به مسئولیتی که بر عهده‌ این معاونت گذاشته شد، سعی کردیم آنچه که در توان داریم برای ارائه‌ی خدمات مطلوب به مردم به کار بگیریم.

وی بیان کرد: به دنبال اجرای موفق طرح تحول سلامت در کشور، تقریبا بخش‌های ویژه‌ی تخصصی ما و تعداد تخت‌های مراقبت ویژه‌ بیمارستان‌های استان دو برابر شده و این امر اطمینان خاطری برای ارائه دهندگان خدمت است.

وی با بیان اینکه به تعداد کافی تخت مراقبت ویژه با امکانات کامل در استان وجود دارد، گفت:  سه یا چهار برابر تعداد بیماران بستری فعلی، تخت و دستگاه تنفس مصنوعی آماده به کار داریم و بیماران می‌توانند خدمات لازم را در سریع‌ترین زمان دریافت کنند.

وی در رابطه با بهسازی بخش‌های بستری، گفت: اورژانس‌ تمامی بیمارستان‌های استان بهینه سازی یا احداث شده‌اند و امکاناتی فراهم شده تا براساس اصول علمی بخش‌ها را جدا کرده و خدمات متفاوتی به بیماران مختلف ارائه شود.

وی بیان کرد: اکثر مراکز سلامت نقاط استان تجدید بنا یا بهسازی شده‌اند و از نظر فیزیکی آمادگی لازم برای پذیرش بیماران و کسب خدمات مورد نیاز را دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین دستگاه برای بیماران حمایت تنفسی نیز برای بیمارستان امام رضای تبریز خریداری شده است، گفت: این دستگاه‌ها را برای اینکه بتوانیم کل استان را در مقابل هجوم بیش از حد بیماران پوشش دهیم، خریداری کردیم تا علاوه بر دستگاه‌های ثابت از دستگاه‌های پورتابلی نیز در بخش‌های عادی استفاده کنیم تا خللی در ارایه خدمات به بیماران ایجاد نشود.

 فتح الهی خاطرنشان کرد: هیچ بیماری به بیرون از بیمارستان برای تشخیص ارجاع داده نمی‌شود و تمامی بیماران خدمات مورد نیاز اعم از : رادیولوژی، آزمایشگاه و سی تی اسکن را در مراکز و بیمارستان‌های دانشگاهی دریافت می‌کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ کدام از همکاران بیمارستانی حتی لحظه‌ای بدون مراقبت‌های حفاظتی لازم وارد بخش نشده‌اند، ما در این راستا حتی کالا یا برخی لوازم را چندین برابر قیمت از بازار آزاد برای حفاظت از همکاران بیمارستانی  خریداری کردیم تا هیچ کدام از همکاران دلهره‌ای برای آلودگی به بیماری را نداشته باشد.

وی بیان کرد: برخی از ما ایراد می‌گیرند که چرا همکاران از وسایل حفاظتی در بخش‌های درمان بیماران غیر کرونایی استفاده می‌کنند و استفاده از ماسک و دستکش را ضروری نمی‌دانند؛ در حالی که همکاران بخش‌های مختلف بیمارستان با افراد زیادی که احتمال دارد کرونایی باشند، مواجه می‌شوند بنابراین خود را ملزم به تامین مایحتاج بهداشتی و مراقبتی همکاران می‌دانیم.

وی در رابطه با تامین داروی مورد نیاز بیماران در بخش‌های بستری، گفت: هیچ کمبودی در تامین داروی مورد نیاز بیماران استان وجود ندارد و حتی برخی از آن‌ها خارج از مجاری قانونی نیز تامین شده و در اختیار بیماران مراکز درمان و بیمارستان‌های استان قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با تامین نیروی انسانی، گفت: همکاران در ستاد دانشگاه خود را ملزم می‌دانند تا منابع انسانی مورد نیاز بیمارستان‌ها و بخش‌هایی که درگیر بیماران کرونایی هستند، را تامین کنند.برهمین اساس افراد جدید الاستخدام از طریق فراخوان و با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شروع به کار کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۲۶۰ نفر از پرستاران بیمارستان جدید الاحداث مردانی آذر به منظور خدمات رسانی به بیماران حاد تنفسی به سایر بیمارستان‌های استان معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر نیروهای فعلی، هر نیرویی از مراکز دیگر یا افرادی که در بیرون از دانشگاه علوم پزشکی هستند، می‌توانند به عنوان داوطلب از طریق سامانه‌ی وزارت بهداشت و فراخوان، در مراکز شروع به کار کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خاطرنشان کرد: از اول اسفندماه سال گذشته، جزو اولین دانشگاه‌ها بودیم که در آن افزایش حقوق اتفاق افتاد و با پیگیری‌های ریاست دانشگاه، حقوق اسفندماه بر پایه‌ و اساس احکام جدید پرداخت شد، علاوه بر آن مقرر شده کمک‌هایی برای بخش‌های درمان نارسایی‌های حاد تنفسی پرداخت شود که به محض تخصیص اعتبار در بخش درمان و بهداشت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: پیگیری‌های مکرر برای تامین اعتبار جهت پرداخت کارانه و اضافه کاری انجام می‌شود تا در سریع‌ترین زمان به همکاران پرداخت شود.

 وی در رابطه با هزینه‌ی بیمارانی که به عنوان بیمار کرونایی به مراکز بهداشت یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: براساس دستور العمل، بیمارانی که به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، تمامی خدمات اعم از معاینه و دارو را به طور رایگان دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیمارانی که در بیمارستان‌های دانشگاهی بستری می‌شوند تمامی خدمات به آن‌ها، باید از طریق بیمارستان ارائه شود و هزینه‌ی آن بسته به بیمه‌ی فرد، از بیمه‌ی مربوطه اخذ می‌شود و بیماران تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که توان پرداخت هزینه‌ی ۱۰ درصد برای دریافت خدمات درمانی را ندارند، از طریق مددکاری نیز شامل تخفیف می‌شوند و پولی از آن‌ها اخذ نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز